• Idiss

PCO men regelbunden mens?

Hej! Jag och min sambo har försökt att få barn i ca 1 år. Vi har nu påbörjat en utredning. På ultraljudet såg gynekologen att jag hade många äggblåsor, att det såg ut som ett pärlband, hon sa att det kallades polycystiska äggstockar. Har läst på lite om det, och det som kommer upp är PCO. Att man kan ha svårare att få barn då man brukar ha väldigt oregelbunden mens och då kanske inte ens har någon ägglossning. Men jag har ju super regelbunden mens. Har också kollat med ägglossningsstickor och fått utslag varje gång. Det står också att man brukar vara överviktig men jag är normalviktig. Känns som om det inte är PCO, eller kan det vara det ändå? Undrar bara om det finns nån som vart med om samma sak, men blivit gravid och om det finns nån som kan förklara vad polycystiska äggstockar är?

• Svar på tråden PCO men regelbunden mens?
  • Fiiaa

Jag har med pco, men ingen äl och regelbunden mens, kommer när den vill! Bara för att man får utslag tror jag inte äggen behöver släppa eller vara i bra kvalité! De får ju läkaren ta blod prov på!

Hoppas du iaf har egen äl;) mycket bättre än att äta hormoner för att framkalla äl!

• Izzies matte

Jag har en mild form av pco vilket gör att jag har förhöjd testosteronnivå efter äl. Har regelbunden mens o har haft utslag på alla månader då jag provat. Men blodprov visade att äggen aldrig släppte pga testosteronen. eller om det var att de inte blev nåt bra..Min man hade även få o slöa spermier så pergotime hjälpte ej för oss. Gjorde ivf för två år sen o fick enäggsflickor för 1,5 år sen. Nu funderar vi på syskon o har därför tänkt ta kontakt med kk för att se hur min pco blivit efter graviditen.

Svar på tråden PCO men regelbunden mens?