• lalalitentös

Norrorts BF i Augusti

Hej. Har precis plussat och går allt vägen har jag BF i Augusti och min dotter blir storasyster. Nu undrar jag om det finns fler på norra sidan av sthlm som ska ha sitt första barn eller syskon i Augusti och vill följas åt hela vägen och även ev ses.

• Svar på tråden Norrorts BF i Augusti
  • Evy

Hej :) Jag plussade idag med mitt andra barn. Har en son sen tidigare som är 4 år. Nu väntar jag och min nya en liten till Augusti månad :)

Bor norr om sthlm  

• lalalitentös

Grattis till det fina plusset :) Hur mår du och allt sånt? Själv mår jag över förväntan bra. Ömma bröst och en trötthet jag lätt skulle kunna vara utan. Jobbigt när man blir akut trött och sitter bakom ratten i lastbilen. Bara att ta ner rutan och chocka sig själv med kall luft.

• Evy

Jag känner nästan konstant någon slags värk i magen. Ibland hugg, ibland ilning och molvärk. Brösten ömmar och är svullna. Känner att illamåendet börjar smyga sig på också. Trött det är ja med.. Känns som att man har alla symptom. Har du svullen mage? Min är svullen och det är nästan svårt att dölja.

• lalalitentös

Jo, mollvärk, växtvärk kommer och går. Mest svullen är jag på kvällarna och då kan det vara lite jobbigt att knäppa byxorna och dom stramar över magen att så fort man sätter sig i bilen knäpps dom upp. Inte mkt till illamående för min del. Men peppar peppar ska man kanske inte ropa hej än. Men det kan ju vara annorlunda när det är en annan pappa till denna.

• Mitarashi

Hej :) Jag bor också i norrort och har precis plussat, BF 25:e augusti :) Har en dotter sedan tidigare som är 2,5 år som nu ska bli storasyster :)

• Evy
    Mitarashi skrev 2013-12-17 22:29:17 följande:
    Hej :) Jag bor också i norrort och har precis plussat, BF 25:e augusti :) Har en dotter sedan tidigare som är 2,5 år som nu ska bli storasyster :)
    Grattis!! Glad

Hur mår du? Några härliga symptom?
  • Mitarashi

Tack :) Magen är svullen och jag mår lite illa när jag är hungrig. I övrigt så är jag bara trött..

Min sambo är dock totalt oförstående "du har ju just plussat, hur kan du vara så trött redan?" önskar att det vore han som var gravid ;)

• lalalitentös

Grattis till ditt plus. :) Här stramar det som väldans i magen precis vid blygdbenet i dag. Mindre behagligt :( Annars börjar illamåendet så sakteliga smyga sig på. Kommer och går som den känner för. Tur man har coca cola i bilen. Tröttheten känner jag igen från min första graviditet och man vill helst sova hela tiden. Men det blir bättre ju längre in man går för att sen slå till i slutet igen.

• Evy
    Mitarashi skrev 2013-12-18 11:15:00 följande:
    Tack :) Magen är svullen och jag mår lite illa när jag är hungrig. I övrigt så är jag bara trött..

Min sambo är dock totalt oförstående "du har ju just plussat, hur kan du vara så trött redan?" önskar att det vore han som var gravid ;)
    lalalitentös skrev 2013-12-18 11:36:57 följande:
    Grattis till ditt plus. :) Här stramar det som väldans i magen precis vid blygdbenet i dag. Mindre behagligt :( Annars börjar illamåendet så sakteliga smyga sig på. Kommer och går som den känner för. Tur man har coca cola i bilen. Tröttheten känner jag igen från min första graviditet och man vill helst sova hela tiden. Men det blir bättre ju längre in man går för att sen slå till i slutet igen.
    Min mage är svullen och jag har en konstant värk i magen. Ibland obehag. 
    Mina bröst är ömma och jag är så förbaskat trött. Varje dag efter jobbet vill jag bara sova. Illamåendet kommer mitt i natten när jag är uppe och kissar och på eftermiddagen.

Längtar tills man är i vecka 18 :)

Bjuder på en liten bild på min svullna mage.

• Lilla Ruth

Hej, Hänger på denna tråd. Väntar mitt andra barn i början på september. Bor i norrort österåker. Vart bor ni andra och hur mår ni så här långt?

• lalalitentös
    Lilla Ruth skrev 2014-01-12 16:27:35 följande:
    Hej, Hänger på denna tråd. Väntar mitt andra barn i början på september. Bor i norrort österåker. Vart bor ni andra och hur mår ni så här långt?

Hej och välkommen. Jag bor i Väsby och mår faktiskt bra, lätt illamående ibland men det går över med vatten , tuttar som är allmänt ömma och spända och för att inte tala om är i vägen på nätterna. . Börjar även känna av livmodern i vissa ställningar, är i v 9+3.
  • Lilla Ruth

Ja, illamåendet bävar jag lite för. Mådde riktigt illa under min förra graviditet.
    Fick ha en påse med knäckebröd med mig överallt ;)

Jag mår bra än så länge måste jag säga. Det ända är att jag blir galet trött till och från.
    är i vecka 7.

Ska på inskrivning imorgon. Har ni varit på ert?

• Lilla Ruth
    Evy skrev 2013-12-18 17:57:43 följande:
    Min mage är svullen och jag har en konstant värk i magen. Ibland obehag. 
    Mina bröst är ömma och jag är så förbaskat trött. Varje dag efter jobbet vill jag bara sova. Illamåendet kommer mitt i natten när jag är uppe och kissar och på eftermiddagen.

Längtar tills man är i vecka 18 :)

Bjuder på en liten bild på min svullna mage.

Javisst längtar man till vecka 18.  Snygg mage redan en lite bula Glad
    Vill oxå ha en bula så man hajar att det bor nån där inne Solig
  • Evy
    Lilla Ruth skrev 2014-01-13 13:25:41 följande:
    Ja, illamåendet bävar jag lite för. Mådde riktigt illa under min förra graviditet.
    Fick ha en påse med knäckebröd med mig överallt ;)

Jag mår bra än så länge måste jag säga. Det ända är att jag blir galet trött till och från.
    är i vecka 7.

Ska på inskrivning imorgon. Har ni varit på ert?
    Lilla Ruth skrev 2014-01-13 13:28:29 följande:
    Javisst längtar man till vecka 18.  Snygg mage redan en lite bula Glad
    Vill oxå ha en bula så man hajar att det bor nån där inne Solig
    Tack snälla du :) Nu har den växt ännu mer! haha. Jag mår jätte illa på eftermiddagarna och kvällarna innan läggdags :(
    Ska du redan på inskrivning? vad kul!
    Jag är i vecka 10 nu och kommer att gå på inskrivningen den 24 Januari.

• lalalitentös

Jag har redan varit på min inskrivning och har t.o.m fått tid för ett nytt besök och även tiden för RUL. Ska i veckan ringa och säga att jag gärna gör ett KUB så kan man ta det blodprovet i samma veva som dom andra.... Jag längtar till bebimagen börjar synas och man känner av litens buffar, förra graviditeten kände jag av min dotter redan i vecka 13 första gången, sen var det lugnt ett tag och i vecka 18 var det full rulle på henne.

• Evy
    lalalitentös skrev 2014-01-13 14:55:40 följande:
    Jag har redan varit på min inskrivning och har t.o.m fått tid för ett nytt besök och även tiden för RUL. Ska i veckan ringa och säga att jag gärna gör ett KUB så kan man ta det blodprovet i samma veva som dom andra.... Jag längtar till bebimagen börjar synas och man känner av litens buffar, förra graviditeten kände jag av min dotter redan i vecka 13 första gången, sen var det lugnt ett tag och i vecka 18 var det full rulle på henne.
    Åh vad roligt! Längtar tills jag ska på inskrivningen den 24/1. Då kommer jag vara i vecka 11. Jag ska också be om att få göra ett KUB test. Min bebismage syns redan. Verkar som att min kropp vet exakt hur den ska bete sig efter förra graviditeten.

Va? kände du lillan i magen redan v.13! vad härligt, hoppas jag också känner min lilla bebbe då :)
Svar på tråden Norrorts BF i Augusti