• Anonym (steroider?)

Svårt att bli gravid med man som gått på steroider?

Min sambo har (förr, absolut inte nu!) tagit mycket steroider under ett par år och vad jag har hört kan det bli svårare att få barn efter det. Stämmer det? Enligt honom själv ska det inte spela så stor roll men har läst annat, sedan om de källor är sanna eller inte är en annan sak så....

Jag vill gärna ha svar från någon som varit / är i samma situation. Var det svårare / Är det svårare?

Berätta gärna lite om ni vill. Börjar bli orolig redan nu innan vi ens börjat försöka, rädd för att bli besviken.

Förlåt om tråden är fel placerad (?)

• Svar på tråden Svårt att bli gravid med man som gått på steroider?
  • Anonym (x)

Beror på vad han har tagit, hur länge och hur mycket. Går inte att svara på med den fakta du har presenterat.

• Anonym (steroider?)

Jag vet inte allt han tagit och inte heller doser. Men till och från (korta pauser) under 7 år.
    Det jag kan komma på i huvudet är bl.a. Flera olika Testo sorter, Dianabol, Clen, Winstrol, Anavar, "oxar" , Tren, Deca.. Och ja, det finns nog många saker jag missat men är inte direkt mitt expert område, som tur är.

• Anonym (78)

Många blir sterila efter anaboler......

• Anonym (Har provat)

Det kan gå, men var öppen med er läkare om ni stöter in i komplikationer!

Vi har båda två under perioder varit på stereoider, och vi hade försökt länge och väl utan resultat, men precis när vi blev godkända för utredning så blev vi "naturligt" gravida ändå!

Hjärtat ligger och sover här bredvid mig nu.
    Men var öppen med det, så vet läkarna vilka förutsättningar ni har, är mitt tips.

• berth

Hur skulle det vara om han din man går till en urolog och får ta blodprov på testosteronhalten liksom på PSA.
    Det kan vara så att din man har ett syndromfel, som han inte vet om.

Svar på tråden Svårt att bli gravid med man som gått på steroider?