• Anonym (Hoppas!)

Är du också gravid och har haft upprepade missfall? Ska vi följas åt? =)

Jag är gravid igen och vill vara anonym ett tag till, men jag vill ändå kunna dela glädjen (och oron) med någon mer! =)
    Jag har upprepade missfall i bagaget, 4 missfall sedan 1 år tillbaka. Det är ganska exakt ett år sedan jag blev gravid första gången faktiskt. :-/

Denna graviditeten har jag börjat med innohep så fort jag fick ett + på stickan och ska fortsätta .. Länge iallafall, kommer inte ihåg riktigt vad läkaren sagt nu. Virrpanna.

Har även fått en UVI som jag började behandla igår, haft väldigt ont i nedre delen av magen och varit väldigt orolig att det ska sluta i MF igen som de andra graviditeterna, men försöker tänka att det beror på UVI:n och växtvärk, att det kommer att ge med sig nu då jag fått medicinering etc. Men det är inte lätt att få bort sina rädslor och oro.

Iallafall, jag är i vecka 8 nu (7+3) och längtar tills man kommit framåt lite i graviditeten så att man kan släppa oron lite.

Hur mår ni då? Vad har ni för mediciner? Vilken vecka är ni i och så vidare? =)

• Svar på tråden Är du också gravid och har haft upprepade missfall? Ska vi följas åt? =)
  • Anonym (a)

Hej! Tyvärr fick jag årets tredje missfall idag men följer gärna tråden! Hur gick det till när du utreddes, tog det lång tid? Grattis till plusset Solig

• Anonym (Hoppas!)
    Anonym (a) skrev 2013-12-10 00:22:00 följande:
    Hej! Tyvärr fick jag årets tredje missfall idag men följer gärna tråden! Hur gick det till när du utreddes, tog det lång tid? Grattis till plusset Solig
    Ååååh nej! Beklagar verkligen!  Hur långt gången var du denna gången? Berätta gärna om du vill. Men bara om du vill och orkar. 

Ja, jag lämnade en massa blodprover och det gjorde även min sambo. Sen röntgades min livmoder för att utesluta missbildningar eller annat som gör den "obeboelig". Allt såg och ser bra ut, blodproverna ser bra ut. 
    Så nu tar jag Inohep för att öka chanserna lite mer att allt ska gå bra. Håller alla tummar och tår för att det ska gå hela vägen nu! 

Utredningen tog inte lång tid alls, det är bara blodprover och röntgen som görs för att utesluta. Allt som oftast hittar man inga fel eller defekter. På gott och ont. 

Stora kramar till dig, beklagar ditt mf än en gång. {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (a)
    Anonym (Hoppas!) skrev 2013-12-10 13:01:19 följande:
    Ååååh nej! Beklagar verkligen!  Hur långt gången var du denna gången? Berätta gärna om du vill. Men bara om du vill och orkar. 

Ja, jag lämnade en massa blodprover och det gjorde även min sambo. Sen röntgades min livmoder för att utesluta missbildningar eller annat som gör den "obeboelig". Allt såg och ser bra ut, blodproverna ser bra ut. 
    Så nu tar jag Inohep för att öka chanserna lite mer att allt ska gå bra. Håller alla tummar och tår för att det ska gå hela vägen nu! 

Utredningen tog inte lång tid alls, det är bara blodprover och röntgen som görs för att utesluta. Allt som oftast hittar man inga fel eller defekter. På gott och ont. 

Stora kramar till dig, beklagar ditt mf än en gång. {#emotions_dlg.flower}
    Jag har haft tidiga mf innan v 8. Denna gången var det redan i v 5. Men klart alltid lika tråkigt.. 
    Vi har ett barn redan så vi vet att vi fungerar, eller fungerade då i alla fall. Eftersom vi inte fick något mf före henne så var vi helt oförberedda på det här.

Är det blodförtunnande medicin det du tar nu? Jag vill gärna ha trombyl utskrivet innan jul men oavsett om vi får det kommer vi försöka en gång till. Ska ju tydligen vara gynnsam miljö efter ett mf. 

Är det första barnet för er? När har du haft dina andra mf?
  • Anonym (Hoppas!)
    Anonym (a) skrev 2013-12-10 21:30:10 följande:
    Jag har haft tidiga mf innan v 8. Denna gången var det redan i v 5. Men klart alltid lika tråkigt.. 
    Vi har ett barn redan så vi vet att vi fungerar, eller fungerade då i alla fall. Eftersom vi inte fick något mf före henne så var vi helt oförberedda på det här.

Är det blodförtunnande medicin det du tar nu? Jag vill gärna ha trombyl utskrivet innan jul men oavsett om vi får det kommer vi försöka en gång till. Ska ju tydligen vara gynnsam miljö efter ett mf. 

Är det första barnet för er? När har du haft dina andra mf?
    Hej igen!

Jag tar Innohep i spruta nu varje kväll och det är ett antikoagulantia, en medicin som förebygger proppbildningar ja.
    Jag har ett barn sedan tidigare, som snart är 10. Min nuvarande sambo sedan 6 år, har inga barn sedan tidigare.
    Mina andra mf har startat någongång i vecka 6-7 och varit utdragna i upp till 3 veckor i ren berg och dalbana. Man har svävat mellan hopp och förtvivlan och det har varit otroligt jobbigt och slitande.
    Nu är jag i vecka 9 (8+4 idag) och det är längre än vad jag gått innan utan att blöda, så jag HOPPAS att det går vägen denna gången!
    Ska på undersökning imorgon, har haft en UVI och ska på återkontroll, samt att jag har ont i magen. Förhoppningsvis är det bara växtvärk, men jag vill ta det säkra före det osäkra nu. Kanske kanske får vi se lilla pyret imorgon, vem vet? Hoppas det och att allt ser bra ut.
  • Anonym (a)
    Anonym (Hoppas!) skrev 2013-12-17 12:27:33 följande:
    Hej igen!

Jag tar Innohep i spruta nu varje kväll och det är ett antikoagulantia, en medicin som förebygger proppbildningar ja.
    Jag har ett barn sedan tidigare, som snart är 10. Min nuvarande sambo sedan 6 år, har inga barn sedan tidigare.
    Mina andra mf har startat någongång i vecka 6-7 och varit utdragna i upp till 3 veckor i ren berg och dalbana. Man har svävat mellan hopp och förtvivlan och det har varit otroligt jobbigt och slitande.
    Nu är jag i vecka 9 (8+4 idag) och det är längre än vad jag gått innan utan att blöda, så jag HOPPAS att det går vägen denna gången!
    Ska på undersökning imorgon, har haft en UVI och ska på återkontroll, samt att jag har ont i magen. Förhoppningsvis är det bara växtvärk, men jag vill ta det säkra före det osäkra nu. Kanske kanske får vi se lilla pyret imorgon, vem vet? Hoppas det och att allt ser bra ut.
    Var längesen jag var inne på fl. Hur går det för dig? 

Vi har varit på en utredning nu. Fick lämna 18 rör blod så hittar de inte felet nu hittar de det aldrig Nu väntar vi på provsvaren som säkert kommer tillbaka utan större anmärkningar.
    När jag plussar kommer jag att få äta trombyl eller placebo (ingår i en stor testgrupp där man utvärderar trombylens eventuellt gynnsamma effekt). 
    Träffen med denna läkaren är det bästa som hänt oss! Vilket förtroende han ingav och så bra han förklarade hur allt hänger ihop! Är väldigt hoppfull inför framtiden nu  
    Det som känns lite trist för tillfället är att min ägglossning inte har kommit igång än, men det kan ju krångla ett tag efter missfallet.
Svar på tråden Är du också gravid och har haft upprepade missfall? Ska vi följas åt? =)