• Sverjia

Morbergs viner?

Hej,

Jag har hört massor med gott om Pär Morbergs viner så tänkte höra vilken man bör prova först?

Jag brukar oftast tycka om rödviner och äter mycket kött.

• Svar på tråden Morbergs viner?
  • amandam
    Sverjia skrev 2013-12-07 16:20:12 följande:
    Hej,

Jag har hört massor med gott om Pär Morbergs viner så tänkte höra vilken man bör prova först?

Jag brukar oftast tycka om rödviner och äter mycket kött.
    Per menar du nog =) Köp alla och gör en liten provning! Hans röda Zinfandel ska vara riktigt bra har jag hört!
  • PetraO

Det är helt fantastiskt kan jag säga! Otroligt prisvärd zinfandel!

• amandam
    PetraO skrev 2013-12-10 11:01:23 följande:
    Får beställa ett gäng då ! Om du lovar att den är grym! :D
  • Duckan

Caberneten är inte värd sina 99 kr tycker jag. Zinfandeln har jag inte provat.

• erik87
    PetraO skrev 2013-12-10 11:01:23 följande:
    Mm instämmer :) Prisvärd och god 
  • Fredo

Perka Morberg är en riktig legend. Nu även en vinkung läste jag i aftonbladet. Fett ball!

• erik87
    Fredo skrev 2014-02-10 12:51:54 följande:
    Perka Morberg är en riktig legend. Nu även en vinkung läste jag i aftonbladet. Fett ball!
    Haha vinkung? :P
  • Den och den

Det vita.... Nja, inte det godaste jag druckit till det priset.

Börjar lära mig dricka rött men är inget jättefan, men tycker att ett av som röda (jag vet tyvärr inte om det var cabernet eller zinfandel, blev bjuden på det och la det aldrig på minnet) var ganska trevligt faktiskt.

• Den och den
    Den och den skrev 2014-02-12 11:48:33 följande:

Det vita.... Nja, inte det godaste jag druckit till det priset.

Börjar lära mig dricka rött men är inget jättefan, men tycker att ett av som röda (jag vet tyvärr inte om det var cabernet eller zinfandel, blev bjuden på det och la det aldrig på minnet) var ganska trevligt faktiskt.

Det är ju dock en smaksak!

Jag tycker om riktigt torra vita vinner med mycket friskhet! Minns inte varför jag inte blev stormförtjust i Mobergs....
Svar på tråden Morbergs viner?