Jag orkar inget!!
Haft det enormt tufft sista tiden, många som dött på kort tid och mycket som hänt. Är helt slut. och mitt i all sorg ha jag liksom inte tid att landa o sörja, tankarna snurrar över allt jag måste o borde o egentligen vill göra men som jag ej orkar, känner inte igen mig själv, jag som alltid varit så positiv o stark orkar nu inte jobba, mina hobbys känns mest jobbiga, roliga nyheter blir jag inte glad över, ja vet man är inte svag för att man sörjer (eller?) utan man ska tilltåta sig känna, men jag känner så mycket och mitt i allt även stressas jag över allt jag måste göra hemma, städa, tvätta, julfixa allt känns jobbigt, t.om laga mat känns jobbigt, bara att lyckas somna, vakna, dusha och tvvinga i sig mat o gå ut med hunden är som att bestiga ett berg och jagoroar mig för att folk blir besvikna över att jag inte orkar finnas för dem, orkar inte fika med vännerna, prata i telefon osv, oroar mig över att när jag väl är ute ur sorgen att folk inte finns där, jag har alltid funnits för folk men nu orkar jag inte, orkar ju knappt finnas för mig, en annan sak som oroar mig, jag har senaste veckorna i sorgen inte orkar laga mat, hur länge kan man leva på skräp och färdig fryst mat utan att det är "skadligt" det enda jag orkar är att fixa sånt just nu, jag som annars jobbar i restaurangbranchen o älskar att lagat mat, inget känns kul, allt känns jobbigt och tufft, jag gråter av minsta motgång som jag innan hade skrattat åt (att tv kanaler är borta eller något gått sönder osv) känner så mycket och vet inte riktigt vad jag ska göra alltså