Piela skrev 2013-12-07 20:41:07 följande:
Vi fick inte testa med blodprov på allergimottagningen, bara pricktest och telefonuppföljning med läkare. Det var familjeläkaren här hemma som gav blodproven och jag har inte fått prata med honom igen eller veta hur mycket han är på skalan. Men jag misstänker att allergin är kraftig eftersom hans förtest var anmärkningsvärt högt. Han har även eksem som jag misstänker kommer av kvalstren. Jag har nu tvättat allt i 60 utom madrass. Den är ganska nyköpt och jag har tvättat plastskyddet. Första natten med nytvättat sov han bra utan hosta. Det var första natten på länge. Ikväll har han hostat och rosslar. Vi har inte fått mer info än broschyrer. Jag har googlat mig till info. Medeca...någonting kvalsterskydd har vi fått info om men jag behöver läkarintyg innan jag kan beställa. Bra att få veta att de fungerar från någon med erfarenhet. Men deras hemsida var mycket bra..
Slutade din sons besvär helt med sängskydd eller tog det ett tag? Jag vet att det med sonens födoämnesallergier tog lång tid innan alla symptom försvann efter uteslutning av allergen.
Ja ,vi märkte en fruktansvärt stor skillnad redan första natten med kvalsteröverdragen....och det märks direkt när det är dags att byta de vanliga sängkläderna ovanpå. Det brukar gå ca 6 dygn sen är det dags.
Boken om kvalster fick vi i samband som överdragen kom på posten, den innehåller jättebra fakta om just kvalsterallergi.
Håll på och byt sängkläder varje dag fram till ni får överdragen och tvätta gärna täcke och kudde varje dag också.....så har du gjort vad du kan...
Våran son får även allergimedicin och inhalerar upptill men överdragen är ändå det som hjälpt honom bäst.
När vi ska iväg eller han ska sova över hos någon tar vi bara med grejorna så funkar det jättebra...