• muffins01

5 veckor, hur mkt ersättning ger ni och hur ofta?

Min dotter är fem veckor nu, känns som att hon äter väldigt mycket. Känns även som att hon är väldigt gnällig och missnöjd i stort sett hela tiden när hon är vaken..
    Hur mkt äter era fem veckors? och är dom nöjda bebisar? om inte, vad gör ni då? känns svårt att underhålla en så liten bäbis...

• Svar på tråden 5 veckor, hur mkt ersättning ger ni och hur ofta?
  • Philippa

En sån liten ska inte underhållas, de ska bara ha mycket nära kroppsnärhet och mys....

Barn ska ges ersättning så ofta och så mycket de vill ha, precis som vid ammning.

• KarinF88

Min lilla blev 5 veckor idag och äter 135-165 ml var 3:e timma ungefär, ibland oftare/mer sällan. Hon är en nöjd bebis:)

• Elmiina

Min bebis är idag 3mån och äter ca 135 var 3e timme. Innan har hon ätit ca 100 var 3e timme. Hon är supernöjd och vaknar endast en gång per natt för mat. Jag tyckte i början att hon åt väldigt lite (ibland fick hon bara i sig ca 70-80ml) men hon följer sin kurva perfekt och har alltid legat en "prick" över normalkurvan.

Alla bebisar blir olika mätta på olika mycket så jämför inte så mycket med hur mycket andra barn äter. Min bebis skulle till exempel aldrig orka trycka i sig 165ml som KarinFF8s 5 veckors dotter gör trots att min är 3mån :p Endå har jag ett lite större barn.

Svar på tråden 5 veckor, hur mkt ersättning ger ni och hur ofta?