• Anonym (JuliaJul)

Första julen med sorg? Någon mer?

Jag som alltid ÄLSKAT julen med allt det innebär känner mest bara oro, ångest, sorg, stress, att mista någon i juletider, javisst det är lika jobbigt året runt, men hur ska julen kunna firas som förr?

• Svar på tråden Första julen med sorg? Någon mer?
  • Dr Mupp

Mamma dog på natten till annandagen. Vad ska man säga, man lär sig leva med det. Vi åker ut till graven som en del av vårt julfirande. Man får försöka minnas de fina stunderna. 

För vår den är det snart 2 år sen nu. Första julen efteråt var jobbigare. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Lumina77
    Anonym (JuliaJul) skrev 2013-12-05 01:40:05 följande:
    Jag som alltid ÄLSKAT julen med allt det innebär känner mest bara oro, ångest, sorg, stress, att mista någon i juletider, javisst det är lika jobbigt året runt, men hur ska julen kunna firas som förr?
    I år blir första julen utan min pappa i livet, han dog för ett par veckor sedan. Jag håller som mest på att bearbeta sorgen och tycker mest att årets jul kommer i vägen och försvårar processen på något sätt. Men det är ju så jag känner just nu, jag vet inte hur det verkligen kommer kännas förrän på julafton. Tomhet och saknad antagligen, men jag har ju flera andra familjemedlemmar som ju lever och gör julen värd att firas ändå. Inte minst för barnens skull. 
Svar på tråden Första julen med sorg? Någon mer?