• royallove

blir galen, mögel???

Köpte en vagn förut som luktade skitstarkt när den kom in i vår hall. Var en emmaljunga med vitt tyg i suffletten. Såg massa svarta prickar o insåg att det var mögel! Fick lämna tillbaka, vilken tur! Igår köpte jag en annan där jag speciellt frågade om den stått inomhus vilket de sa och den stod i deras hall när vi kom. Den är från 09 och hade nån fläck av målarfärg på fotstödet men kunde inte så några svarta prickar i suffletten. Det där innertyget i suffletten borde ju visaa nåt om det är mögel? Men fan.. Nu tyckte jag den luktar den med!! Inte i hela hallen men nåt är det. Kan det va mögel eller har de haft den i nåt förråd och den precis klarat sig? Vad gör jag nu? Kan man fräscha till doften?

• Svar på tråden blir galen, mögel???
  • StarStruck

Är du osäker skulle jag inte anvönda den till ett barn, men annars kan du ju ta bort allt tyg och tvätta

• royallove

Har tittat i dagsljus o ser inga fläckar eller prickar. Doften är borta så det var nog en ny doft mot vår kanske. Eller matos. Men jag tror absolut inte mögel för då skulle det synas. Provade tvätta en del o den ser fin ut nu också så det är nog ingen fara!

Svar på tråden blir galen, mögel???