• Anonym (kompisen)

Han dricker 1-3 öl varje dag, ibland whisky, normalt?

Min bästa väns man dricker alkohol varje dag. Ibland bara en öl, ibland fler, ibland en whisky och cola. Han har varit drogmissbrukare men är ren sen flera år, hans pappa är alkoholist. De har en son på 2 år tillsammans, han har ett hårt arbete och är en person som verkar behöva ta igen sig mycket, vila, sova osv. Min vän är orolig och arg på honom pga det här och de hade ett bråk om det häromdagen där han ska ha sagt "ja, jag är alkoholist" men verkade inte mena det utan sa det nog mest för att hon "gnällde". Han säger att han gör det för att det äe gott och för att få slappna av, inget konstigt. Jag tycker det verkar onormalt med tanke på att det är varje dag och då alkoholism finns i i släkten samt att han varit.missbrukare, de sistnämnda känns som varningsklockor eller iaf en anledning att vara orolig. Hade det varit okej om en person drack 7 öl varje.lördag tex? Eller mer tom. Är det skillnad om man slår ut allt på flera dagar? Vad säger ni? Är det helt okej? VAD är okej/normalt?

• Svar på tråden Han dricker 1-3 öl varje dag, ibland whisky, normalt?
  • Anonym (Cc)

Min kompis pappa är alkoholist, han dricker ca 3 öl om dagen efter jobbet! Har aldrig sett han full vilket han inte brukar vara heller, vad jag fått för mig (ej påläst) så sitter ute beroendet i mängden, en annan kompis pappa dricker bara på helgerna men väldigt mycket, han är också alkoholist. Men dessa två pappor klarar inte av att inte dricka, det är alkoholismen tycker jag, att de måste inta alkoholen oavsett hur mkt det är, 1 cigg om dagen gör fortfarande en rökare. Ja antingen är han redan fast eller så bör han nog sluta dricka nu innan han snart är fast

Svar på tråden Han dricker 1-3 öl varje dag, ibland whisky, normalt?