"Hetsad" av läkaren att sluta med ersättning.
Ja-vet inte av så mycket råd just nu. Min lilla kille på 7 1/2 månad har nästan sen han föddes ätit specialersättningen Neocate som måste skrivas ut av läkare.
Misstänkt mjölkprotein-allergi och otroligt känslig mage. Massor av stök innan vi fick neocate som han har klarat galant.
Fick ett samtal för en dryg vecka sen där hon frågade hur det går med annan mat och jag sa som det var: att han äter lite burkmat till lunch och lite fruktpure som mellis men mest ersättning då hans mage reagerar starkt annars.
Gröt totalvägar han och välling är han inte heller förtjust i men all annan mat är jättegott.
Då säger hon att vi använder för mycket neocate(?) tre gånger så mycket som "är brukligt" vid den åldern. Jag fattar ingenting, vi slösar inte med maten, han äter dessutom på natten 1-2 gånger. Han följer sin kurva jättefint.
Jag sa att jag inte vill stressa honom men hon sa att jag måste börja ersätta fler ersättnings-mål med gröt eller välling.
Nu har hon minskat antal burkar som vi får ut. :(
Jag känner mig jättestressad och har prövat massor, jag vill helst göra egen gröt utan allt trams som industrigröt har men inget gillas, köpegröt ratas också. Så även köpe-välling.
Snälla, tips på gröter, vällingar-vadsomhelst som jag kan pröva. :( allt måste vara mjölkprotein-fritt.