• Natalie87

Gravid i vecka 35, ok med bikini?

Hej,
    Har precis köpt ett simkort och tänkte simma 2-3 ggr i veckan fram tills förlossningen. Jag kan dock inte bestämma mig om jag måste köpa en gravid baddräkt eller om jag ska använda någon bikini som jag redan har.

Jag vet att jag själv (som tonåring) har tyckt att det är fult när gravida med stora magar fulla av bristningar har gått runt med bikini på stränderna. Nu har jag inga bristningar.. men har ju en ganska stor mage.

Tycker ni att det är fult/äckligt/konstigt att se en höggravid kvinna i bikini? Är det bättre att "cover up" lite med baddräkt?

• Svar på tråden Gravid i vecka 35, ok med bikini?
  • Emelie 1987

Okej och okej... om du känner dig bekväm med att ha på dig en bikini när du är höggravid, varför inte liksom. Själv är jag en sådan som väljer baddräkt även när jag inte är gravid.

Men gravidbaddräkter kan vara rätt dyra, jag minns att jag gav 500 för min nu i somras. 

Blivande trebarnsmamma <3
  • Natalie87
    Emelie 1987 skrev 2013-11-28 13:07:51 följande:
    Okej och okej... om du känner dig bekväm med att ha på dig en bikini när du är höggravid, varför inte liksom. Själv är jag en sådan som väljer baddräkt även när jag inte är gravid.

Men gravidbaddräkter kan vara rätt dyra, jag minns att jag gav 500 för min nu i somras. 

Jag skulle jag inte ha något emot att ha bikini, men jag skulle känna mig obekväm om folk stirrar och tycker jag är konstig som har det på mig.

Jo de kan ju vara rätt dyra och verkar inte finnas i några butiker, går bara att beställa. Men jag lär ju (förhoppningsvis) vara gravid fler gånger så den kommer nog till användning.

• Emelie 1987
    Natalie87 skrev 2013-11-28 13:19:33 följande:

Jag skulle jag inte ha något emot att ha bikini, men jag skulle känna mig obekväm om folk stirrar och tycker jag är konstig som har det på mig.

Jo de kan ju vara rätt dyra och verkar inte finnas i några butiker, går bara att beställa. Men jag lär ju (förhoppningsvis) vara gravid fler gånger så den kommer nog till användning.

Kör på en baddräkt då säger jag.  

http://www.kladeronline.net/mammaklader/mammabadklader/
  • Burberry

Kör på bikini!

Själv gravid i vecka 33, simmar varje vecka med barnen, och nyss varit på semester till Florida. Använder min vanliga bikini. Skulle aldrig komma på ide'n att köpa gravidsimdräkt, tycker det får en att se ut som en valross, fult som bara den.

Men viktigt att tänka på när man som gravid har bikini är att modellen o storleken är rätt. Den jag använder och tycker fungerar har halternecköverdel o lågt trosa.

• Natalie87
    Burberry skrev 2013-11-28 14:25:31 följande:
    Kör på bikini!

Själv gravid i vecka 33, simmar varje vecka med barnen, och nyss varit på semester till Florida. Använder min vanliga bikini. Skulle aldrig komma på ide'n att köpa gravidsimdräkt, tycker det får en att se ut som en valross, fult som bara den.

Men viktigt att tänka på när man som gravid har bikini är att modellen o storleken är rätt. Den jag använder och tycker fungerar har halternecköverdel o lågt trosa.
    Precis, överdelen jag har är en halterneck och funkar bra, trosan kan man väl vika in överdelen så den inte trycker på magen..

Men jag tror faktiskt jag skulle känna mig obekväm i bikini just för att folk kanske tittar. Iof. handlar det om att gå från omklädningsrummet och in i vattnet, sen ser ju ingen vad man har på sig..

ååh så svårt det ska vara =P
  • Josefinmagnusson88

Jag tycker du ska ha precis det du VILL ha på dig :) En gravid kvinnas kropp är ju någonting av det mest naturligaste och finaste som finns :)

Natalie87 skrev 2013-11-28 12:56:54 följande:
    Hej, Har precis köpt ett simkort och tänkte simma 2-3 ggr i veckan fram tills förlossningen. Jag kan dock inte bestämma mig om jag måste köpa en gravid baddräkt eller om jag ska använda någon bikini som jag redan har. Jag vet att jag själv (som tonåring) har tyckt att det är fult när gravida med stora magar fulla av bristningar har gått runt med bikini på stränderna. Nu har jag inga bristningar.. men har ju en ganska stor mage. Tycker ni att det är fult/äckligt/konstigt att se en höggravid kvinna i bikini? Är det bättre att "cover up" lite med baddräkt?

• Maria Elise

Jag kom i min vanliga baddräkt trots att jag var jääääätestor om magen, de är ju ganska strecthiga (stavning?).

Tycker å andra sidan att du kan ha bikini om du vill såklart!

• Erki

Jag älskade att gå runt i bikini som gravid, full med bristningar men jag har aldrig stört mig på andras magar så inte ens tänkt den tanken att andra skulle störa sig. Däremot tittat jag nog lite extra på andras magar dådet är så vackert att vara gravid!
    Jag skulle nog aldrig fått plats i en baddräkt med min megamage i slutet heller :)

• Natalie87
    Maria Elise skrev 2013-11-28 16:48:46 följande:
    Jag kom i min vanliga baddräkt trots att jag var jääääätestor om magen, de är ju ganska strecthiga (stavning?).

Tycker å andra sidan att du kan ha bikini om du vill såklart!

Oj där sa du nåt! Jag kanske skulle ta och prova min vanliga baddräkt, kan faktiskt hända att den passar!

Ja det börjar luta åt det, passar inte vanliga badräkten så kör jag nog på bikini. Magen är ju ändå rätt fin ännu och det handlar om ett par meter, från omklädningsrummet till vattnet och sen upp igen. I vattnet är det ändå ingen som ser.
  • Natalie87
    Erki skrev 2013-11-28 19:15:35 följande:
    Jag älskade att gå runt i bikini som gravid, full med bristningar men jag har aldrig stört mig på andras magar så inte ens tänkt den tanken att andra skulle störa sig. Däremot tittat jag nog lite extra på andras magar dådet är så vackert att vara gravid!
    Jag skulle nog aldrig fått plats i en baddräkt med min megamage i slutet heller :)
    Ja som kvinna tror jag nog inte det stör.. Speciellt om man själv har barn eller är gravid.. Men tänker att kanske män och tonåringar skulle tycka det vore fult. Hade jag varit utomlands kanske jag inte brytt mig vad folk tycker, men detta är ändå i min hemkomun så jag kommer säkert stöta på folk man känner, och vänners vänner etc.  Men äsh, kommer nog bli bikini ändå.

• emsapemsa

Jag kör med bikinbyxor och sport-bh i vattnet, funkar jättebra :) kör på det du känner dig bekväm i!

• Natalie87

Jag tror nog det blir bikini, provade överdelen som fortfarande sitter bra, underdelen gjorde dock inte det. Så kommer köpa en ny underdel.. Billigare än att köpa en gravid baddräkt som antagligen inte kommer till användning på lång tid. Är ju faktiskt ockå stolt över fina bebismagen så det får bli så. Tack för era inputs.

• Emelie 1987
    Natalie87 skrev 2013-12-04 11:26:04 följande:
    Jag tror nog det blir bikini, provade överdelen som fortfarande sitter bra, underdelen gjorde dock inte det. Så kommer köpa en ny underdel.. Billigare än att köpa en gravid baddräkt som antagligen inte kommer till användning på lång tid. Är ju faktiskt ockå stolt över fina bebismagen så det får bli så. Tack för era inputs.
    Bra val.  
Svar på tråden Gravid i vecka 35, ok med bikini?