• Brickan

Erfarenheter av Pluttra?

Hej!

Arbetar som förskollärare och undrar om det är några föräldrar eller andra pedagoger som har någon erfarenhet av dokumentationsverktyget Pluttra? Är sugen på introducera det på min förskola...

Hur är din uppfattning kring verktyget? 
    Hur ofta sker uppdateringarna? Är det lagom? 
    Känns det säkert? 
    Kändes det krångligt i början? Hur känns det nu? 

Jag har endast hört positiva saker sedan uppdateringen! 

Tack på förhand          

• Svar på tråden Erfarenheter av Pluttra?
  • SuzR

Hej! Jag är förälder och min dotters fsk använder Pluttra och jag älskar det! Det blir uppdateringar 1-2 ggr i veckan i snitt och jag blir alldeles varm inombords när det plingar till och jag får se en bild på barnen när dom pysslar eller är ute på promenad eller vad det nu är. Sen har man en egen 'portfolio' men enbart bilder på sitt eget barn tex vid födelsedagar men den uppdateras inte så ofta. Sen skriver dom ju meddelanden och info tex häromdagen fick jag meddelande om att vi ska tänka på varma kläder typ overall til barnen. Är jätte positiv till Pluttra. Gör det!

• SuzR

Ps: inget krångligt (det är ju en app till telefonen) och jag tycker det känns säkert.

• Ellie

Jag är också jättenöjd förälder. Vi får veckans matsedel varje vecka, info om viktiga saker som att lämna in lapp om julledighet, fotografering mm, samt uppdatering med foton och videos från verksamheten. Jätteintressant att se bilder på vad som försiggår på dagarna.
    De första veckorna var det nästan daglig uppdatering, men nu blir det kanske ett par gånger i veckan. De personliga bilderna som hör till just mitt barn uppdateras lite mer sällan. Just nu var det 1 månad sedan sist, och jag skulle nog önska att det kommer en ny bild åtminstonde varannan vecka.
    För en förälder är det inget krångel, även om appen är lite långsam ibland. Bara positivt.

Svar på tråden Erfarenheter av Pluttra?