• X_Girl

Har skulder på nästan 1 miljon.. Hjälp vad ska jag göra?

Hej!
    Har slulder på mer än 1 miljon kronor. 500.000 hos kronofogden och 500.000 hos diverse inkasso och massa kredit jag har tagit förut. Och räntorna växer från dag till dag.
    Jag vet inte vad jag ska göra?

Har sökt skuldsanering men dom sa nej...

Mår psykiskt dåligt på grund av detta.

Hade velat ta ett lån på 1 miljon och bara betala av allt, för att sedan bara ha en skuld som jag betalar av månadsvis.... Men jag kan glömma det.

Någon som vet någon som lånar ut?

Bor i en hyresrätt , har ingen bil. Min inkomst är på 15000 i månaden.

• Svar på tråden Har skulder på nästan 1 miljon.. Hjälp vad ska jag göra?
  • LillaJag06

Tror inte du får ett lån på 1 miljon när du har så mycket skulder

Du behöver nog hjälp med att lägga upp en plan.

• X_Girl

Jag vet att jag inte får ett lån...

Och planen som jag lägger upp kommer jag att bära livet ut med ett liv som existensminimum.

Just nu känns allting för jävligt

• Kjell2

Varför fick du inte skuldsanering? Om det var pga för nya skulder kan du vänta ett tag och sen söka igen.

• X_Girl

Ja det var på grund av nya skulder. Jag ansökte förra året. Den äldsta skulden var ända från 2002 och den senaste var från förra året.

När kan det vara lämpligt att ansöka om skuldsanering igen?

• Kjell2
    X_Girl skrev 2013-11-26 15:04:45 följande:
    Ja det var på grund av nya skulder. Jag ansökte förra året. Den äldsta skulden var ända från 2002 och den senaste var från förra året.

Kolla med kfm eller din komunala konsumentvägeldare/budgetrådgivare.
  • bitterkopp

Sök till lyxfällan.

Nej men, samla ihop dina lån till ett lån. Gör en budget, sälj grejer. Använd så lite pengar som möjligt och försök att betala av. 

• Waldo
    X_Girl skrev 2013-11-26 15:04:45 följande:

Som det ser ut nu  ca 4 år.
    Men då får du inte skaffa dig några nya skulder under den tiden

Sedan hade jag nog avvaktat den nya insolvensutredningen som kommer till sommaren och ser vad den säger.
    Det är ju möjligt att den kommer att föra med sig förändringar

• jannej

Hur hamnade du i den här knipan

• Spionen

Sök till Lyxfällan! Vet om två pers som varit med där och de har verkligen fått hjälp!

• LängtansBlåaBlomma
    Spionen skrev 2013-11-26 23:01:15 följande:
    Sök till Lyxfällan! Vet om två pers som varit med där och de har verkligen fått hjälp!
    Och förnedras på nationell TV?
  • Mandel

Jag vet inte hur du ska lösa det hela, men jag är ärligt nyfiken på vad eller hur du har gjort för att bränna 1miljon på 11år. Du skrev att första skulden är ifrån 2002.

Hur har du kunnat få alla dessa lån och krediter? Är 15.000kr din nettoinkomst eller brutto? 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Spionen
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-11-27 07:24:32 följande:
    Och förnedras på nationell TV?

Jag tycker faktiskt inte att det är förnedringstv. Men det är väl en tolkningsfråga.
  • Mandel
    Spionen skrev 2013-11-27 12:01:55 följande:

Jag tycker faktiskt inte att det är förnedringstv. Men det är väl en tolkningsfråga.

Lite förnedring eftersom man får blotta sig ganska rejält, men samtidigt så får man ju en ovärderlig hjälp som man förmodligen aldrig hade klarat av själv.
    Kanske kan vara värt det?

Lär ju inte vara så att folk som inte känner igen en kommer att känna igen en på stan några veckor efter att programmet sänts.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Robert 832

Vad har du gjort då? :/ Jag menar, hur kan man ha nästan en miljon i skuld utan tillgångar?

• Spionen
    Mandel skrev 2013-11-27 14:14:37 följande:
    Lite förnedring eftersom man får blotta sig ganska rejält, men samtidigt så får man ju en ovärderlig hjälp som man förmodligen aldrig hade klarat av själv.

Kanske kan vara värt det?Lär ju inte vara så att folk som inte känner igen en kommer att känna igen en på stan några veckor efter att programmet sänts.

Precis, håller med dig. Tror absolut att det är värt det, då inkassobolag, Kronis och dylikt säkert går med på vissa avskrivningar lättare när TV är inblandat :) De i ens bekantskapskrets som ser programmet har antagligen förståelse för att mycket blir felvridet. Jag skulle inte tveka att söka dit om jag satt i skiten ekonomiskt.
  • Mywiss
    X_Girl skrev 2013-11-26 14:47:08 följande:

Hej!
    Har slulder på mer än 1 miljon kronor. 500.000 hos kronofogden och 500.000 hos diverse inkasso och massa kredit jag har tagit förut. Och räntorna växer från dag till dag.
    Jag vet inte vad jag ska göra?

Har sökt skuldsanering men dom sa nej...

Mår psykiskt dåligt på grund av detta.

Hade velat ta ett lån på 1 miljon och bara betala av allt, för att sedan bara ha en skuld som jag betalar av månadsvis.... Men jag kan glömma det.

Någon som vet någon som lånar ut?

Bor i en hyresrätt , har ingen bil. Min inkomst är på 15000 i månaden.

Hur har det gått för dig? Sitter precis I samma sits själv just nu . Har träffat 2 budget/skuldrådivare men har tappat hoppet!

• leonw

Mywiss och xgirl hur går det för er? är i samma problem. hur lösa detta?

Svar på tråden Har skulder på nästan 1 miljon.. Hjälp vad ska jag göra?