• Gladiator

Jobb med trevlig personal?

Jag undrar om ni vet några särskilda jobb arbetsplatser där de anställda är trevliga och måna om varandra lite mer än andra yrken?

Jag jobbar som svetsare nu, där det är väldigt rå attityd skämt och man driver med varandra enbart killar. Ibland går det för långt och då har chefen fått säga till.

Jag har varit deprimerad länge och har nu väldigt dålig självkänsla. Är svag psykiskt, jag funkar inte i sociala grupper när dom står och pratar heller. Har fåt veta att jag har ADD vilket troligen är orsaken till att det är som det är.

Nu till frågan vet ni nåt arbete där det är väldigt bra arbetsmiljö när det gäller personallen? 

MVH Martin           

• Svar på tråden Jobb med trevlig personal?
  • elyse

Tyvärr måste jag säga att det handlar om vilka kollegorna är till personligheten, men generellt sett så är man ju trevligare om man arbetar i en god arbetsmiljö och där har chefen mycket att säga till om. Så; bra arbetsvillkor och en bra chef gör arbetet trevligare. 

• faithfully

I slutändan finns alla personlighet på alla arbetsplatser, det går inte komma ifrån. All butikspersonal är inte serviceinriktade och positiva. Alla sjuksköterskor är inte änglar. Alla busschaufförer kör inte buss på ett bra sätt. Alla städare är inte noggranna osv...

Det enda jag kan tipsa om är ett seriösare arbete, höge utbildning där det krävs stor noggrannhet.. 

• lilmissredhotts

Jag jobbar inom handikappomsorgen och har aldrig varit med om att ha dåliga kollegor. Har jobbat i många år nu.

Svar på tråden Jobb med trevlig personal?