• 12345678

tips på att få bebis ta flaskan mottages

Hej! Helammar min bebis på 5 månader, har pumpat ur för att försöka få henne ta flaskan så att jag kan komma hemifrån någon timma, men hon vägrar.. Har försökt olika flaskor, urpumpad bröstmjölk och även ersättning men hon vill inte ha något.. Har ni några tips på hur man kan få dom små liven att äta ur flaska ?

• Svar på tråden tips på att få bebis ta flaskan mottages
  • KimPossible

Om du har Facebook kan jag rekommendera gruppen "Till dig som flaskmatar - tips och råd på vägen". Där brukar man kunna få mycket bra respons på frågor som denna. 

People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • Livlig

Är det alltid DU som ger flaskan? Ett tips som hjälpt mina ammande vänner, som känt sig som dygnet runt öppna mjölkbarer, är att gå hemifrån.  Eller åtminstone till ett annat rum. Alltså låta någon annan ta över matningen Men kom inte till babyn när den skriker, då är det kanske bäst att gå hemifrån. ( så du inte hör och vill ingripa) 

Babyn känner igen din lukt och vet att det kommer mjölk från dig. 

• 12345678

Ska kolla in fb! Tack:)

Har inte provat sked, värt att prova!

Har gått iväg, va inte hemma alls och ändå funkar det inte.. Tack för alla era tips ???? kom gärna med flera????

• Livlig

Min bror kunde inte ge sin nya son flaskan. Men mammans mamma kunde och sedan släppte allt och han åt flaska gladeligen från alla. 

Prova runt lite kanske det är någon som kan

• skpklm
    Livlig skrev 2013-11-22 11:58:32 följande:
    Är det alltid DU som ger flaskan? Ett tips som hjälpt mina ammande vänner, som känt sig som dygnet runt öppna mjölkbarer, är att gå hemifrån.  Eller åtminstone till ett annat rum. Alltså låta någon annan ta över matningen Men kom inte till babyn när den skriker, då är det kanske bäst att gå hemifrån. ( så du inte hör och vill ingripa) 

Babyn känner igen din lukt och vet att det kommer mjölk från dig. 

Om det vore så enkelt...    Mamman kan vara miltals borta och pappan föräldraledig med från morgonen utpumpad flaskmjölk -  det kan sluta med att båda gråter.
  • Cox Orange

Som jag skrev till någon annan - kör ni med amningsnapp som jag gjorde så satte jag den på flasknappen och då var det plötsligt inga problem.

• MissJane

Min 9 v dotter har slutat ta flaska (som hon tog från början).. Delammar.
    Vet inte vad vi ska ta oss till nu :-S

Svar på tråden tips på att få bebis ta flaskan mottages