• Anonym (undrande)

Delad vårdnad -Flytt?

Om man har delad vårdnad sedan födseln på barnet,men aldrig har bott tillsammans någonsin.
    Och om barnet bor hos en förälder enbart,får den föräldern inte flytta då?

• Svar på tråden Delad vårdnad -Flytt?
  • Anonym (Z)

Tjafset om folkbokföring när det inte är det tråden handlar om

• Anonym (***)
    Anonym (Z) skrev 2013-11-22 12:24:06 följande:
    Tjafset om folkbokföring när det inte är det tråden handlar om

Vad handlar tråden om?
  • Anonym (undrande)

Jag undrade om jag fick flytta med barnet som är boende hos mig på heltid.Umgänget sker även här.
    Vi bor 7 mil ifrån varandra och träffas på helgen.Varje helg,för barnets skull.
    Pappan vill ha umgänge och vill säkerligen inte att vi flyttar.Jag vill att barnet träffar in far,men mår dåligt av att bo kvar här.Detta är inte min födelseort.
    Det var det enda jag undrade över. 

• BioBonus
    Anonym (undrande) skrev 2013-11-22 14:37:32 följande:
    Jag undrade om jag fick flytta med barnet som är boende hos mig på heltid.Umgänget sker även här.
    Pappan vill ha umgänge och vill säkerligen inte att vi flyttar.Jag vill att barnet träffar in far,men mår dåligt av att bo kvar här.Detta är inte min födelseort.
    Och nej, du kan inte bara flytta på barnet. Men på dig själv.
    Kan du tänka dig att göra tvärtom ett tag? Att barnet bor hos pappan och du träffar varje helg?
  • Anonym (***)
    Anonym (undrande) skrev 2013-11-22 14:37:32 följande:
    Såg du mitt tidigare inlägg? 

• Anonym (undrande)

Biobonus.Nä det finns ingen anledning.Barnet har sitt dagis här och sina kamrater.Barn går på ETT dagis ,i enlighet med vad de flesta tycker är bäst för barnet.Det är trots allt 7 mil emellan.
    Dessutom  är det en omöjlighet i dagens läge av  självklara anledningar som jag inte vill diskutera i tråden av anonymitetsskäl.

• Anonym (rättighet)
    Anonym (undrande) skrev 2013-11-22 20:21:00 följande:
    Biobonus.Nä det finns ingen anledning.Barnet har sitt dagis här och sina kamrater.Barn går på ETT dagis ,i enlighet med vad de flesta tycker är bäst för barnet.Det är trots allt 7 mil emellan.
    Dessutom  är det en omöjlighet i dagens läge av  självklara anledningar som jag inte vill diskutera i tråden av anonymitetsskäl.
    Barnets rätt att träffa sin pappa, så mycket som möjligt, är det något du alls funderar över?
  • Anonym (undrande)

Helt otroligt! Vad det ska hackas,jag har skrivit i  mina inlägg att jag vill att barnet ska ha ett väl fungerande umgänge.
    Barnet träffar sin pappa VARJE HELG! och så ofta det går.Han hade gärna fått flytta in här eller med oss om han hade velat.Men det är hans val.
    Av olika anledningar som jag skrev innan går det inte att barnen  är hos honom i dagsläget som jag inte vill diskutera av anonymitetsskäl.
    Problem eller? 

• Queenie70
    Anonym (undrande) skrev 2013-11-23 17:42:38 följande:
    Helt otroligt! Vad det ska hackas,jag har skrivit i  mina inlägg att jag vill att barnet ska ha ett väl fungerande umgänge.

Barnet träffar sin pappa VARJE HELG! och så ofta det går.Han hade gärna fått flytta in här eller med oss om han hade velat.Men det är hans val.

Av olika anledningar som jag skrev innan går det inte att barnen  är hos honom i dagsläget som jag inte vill diskutera av anonymitetsskäl.

Problem eller? 

Hackas? Vi undrar väl OM det går att fortsätta umgänget på samma sätt som nu om du flyttar?
  • Anonym (abc)
    Anonym (Z) skrev 2013-11-21 18:52:59 följande:
    Du får flytta till månen, norge eller vart du vill som vuxen men om den andra vårdnadshavaren inte skriver under att det är okej att ungen flyttar så får inte ungen flytta sen innan nån ger dig fel info flyttar du ändå så kommer förmodligen skatteverket skriva barnet där för alla måste vara folkbokförda nånstans men det betyder ingenting om den andra föräldern går till tr och stämmer den som flyttat barnet olovligt.

Inte särskilt troligt att en frånvarande förälder skulle få boendet så länge som boendeföräldern medverkar till att det blir ett fungerande umgänge vh.
  • Anonym (abc)

TS: Hur långt vill du flytta, ungefär hur gammalt är barnet, varför har inte pappan barnet själv, hur ska umgänget fungera om du och barnet flyttar?

Svar på tråden Delad vårdnad -Flytt?