Funktionshindrad på arbetsplatsen?
Jag undersöker attityder till funktionshindrade på arbetsplatsen. Jag blir oerhört tacksam om du vill ta dig ett par minuter och ärligt svara på mina enkätfrågor. Enkätsvaren kan komma att bli underlag för en uppsats jag skriver i ämnet funktionshindrade på arbetsplatsen.
Bakgrunden är att insatserna ökat för att fler med funktionsnedsättning ska kunna anställas, ändå ökar inte antalet anställda med funktionsnedsättning.
Frågorna 1-4 ska besvaras med Ja eller Nej.
Frågorna 5-10 ska anges i skala 1-4.
1=Instämmer inte alls
2=Instämmer lite
3=Instämmer delvis
4=Instämmer helt
1. Kön (kvinna, man eller transperson)
2. Har du en anställning idag? (ja eller nej)
3. Är din arbetsplats anpassad på något sätt? (ja eller nej)
4. Har du behov av särskild anpassning? (ja eller nej)
5. Är det möjligt för en person med psykisk funktionsnedsättning arbeta på din arbetsplats? (svar 1-4)
6.Är det möjligt för en person med fysisk funktionsnedsättning att arbeta på din arbetsplats? (svar 1-4)
7. Är du öppen för att ha funktionshindrade kollegor? (svar 1-4)
8. Är du öppen för anpassning av din arbetsplats? (svar 1-4)
9.Anser du att en funktionshindrad ska kunna utföra samma arbetsuppgifter som dig för vara
anställningsbar? (svar 1-4)
10. Accepterar du att din arbetsyta blir mindre till förmån för arbetsplatsanpassning? (Svar 1-4)
Det går bra att kopiera texten och föra in egna svar, eller bara svara med frågans nr. och siffra eller ja/nej. Jag tar emot svar här i tråden och i min inbox. Det är välkommet med egna reflektioner kring frågrna.