• Anonym (ICSI)

Fryst syskon klarar sig?

Har fått ett barn med hjälp av ICSI och vi har 3 befruktade ägg i frysen.

Läste nyss att chansen att bli gravid per äggplock är ca 30% och då funderar jag på hur stor chans det är att ett av dessa syskon tar sig. Vi har ju redan fått ett barn från detta äggplock.
    Innebär det att vi borde göra nytt äggplock, eller är chansen fortfarande ca 30% att även nästa tar sig?

Har du fått mer än 1 barn från samma äggplock, med några års mellanrum?

• Svar på tråden Fryst syskon klarar sig?
  • dunna

Jag har gjort 6 äggplock och har (snart) 2 barn. Båda är frysta embryo (inte blactocyster) från det sista äggplocket! Det spelar egentligen ingen roll vad statistiken säger, bara hur det blir hos just dig.

• Anonym (ICSI)

kampfisken skrev 2013-11-21 10:04:35 följande:
    Är äggen i frysen embryon eller blastosyster?
    Ehm... de är odlade 5 dagar.
    dunna skrev 2013-11-21 10:10:28 följande:
    Jag har gjort 6 äggplock och har (snart) 2 barn. Båda är frysta embryo (inte blactocyster) från det sista äggplocket! Det spelar egentligen ingen roll vad statistiken säger, bara hur det blir hos just dig.
    Jag vet, men det vore intressant att se om andra lyckats med 2 barn från "samma kull". Glad
    Grattis till dina lyckade försök! 
  • Anonym (Statistik)

Enligt min IVF-klinik är det något större chans att bli gravid och få barn av en äggomgång man tidigare blitt gravid av. Så chansen bör vara 30%,annars är den lite lägre vid FET än vid ET. Sen hur det går i praktiken vet ingen. Vår lille dog vid upptining och är begravd hemma...

• Anonym (ICSI)
    Anonym (Statistik) skrev 2013-11-21 14:35:43 följande:
    Enligt min IVF-klinik är det något större chans att bli gravid och få barn av en äggomgång man tidigare blitt gravid av. Så chansen bör vara 30%,annars är den lite lägre vid FET än vid ET. Sen hur det går i praktiken vet ingen. Vår lille dog vid upptining och är begravd hemma...
    Tack för svar! Det stärker ju det som dunna skrev, att de fått 2 barn från samma äggplock.
    Beklagar er förlust!
  • Anonym (Statistik)
    Anonym (ICSI) skrev 2013-11-21 14:46:33 följande:
    Tack för svar! Det stärker ju det som dunna skrev, att de fått 2 barn från samma äggplock.
    Beklagar er förlust!
    Min klinik förklarade det som så att det är vanligt att de flesta ägg antingen är bra eller dåliga i en och samma äggomgång och det stämde på mig. 6 ägg,5 befruktade,en fryst,gravid (MA,men det är en annan soppa...) och nästa med 6 ägg inte ens ET!
    Lycka till i alla fall! Glad Vi ska gå över till andras embryon så vi har stor chans där vi! Drömmer
  • Anonym (ICSI)
    Anonym (Statistik) skrev 2013-11-21 14:49:34 följande:
    Min klinik förklarade det som så att det är vanligt att de flesta ägg antingen är bra eller dåliga i en och samma äggomgång och det stämde på mig. 6 ägg,5 befruktade,en fryst,gravid (MA,men det är en annan soppa...) och nästa med 6 ägg inte ens ET!
    Lycka till i alla fall! Glad Vi ska gå över till andras embryon så vi har stor chans där vi! Drömmer
    Tack! Jag vågar nog hoppas på att något av våra små "isbjörnar" kan bli till syskon då. Glad

Hoppas det tar sig för er snart!

Svar på tråden Fryst syskon klarar sig?