• MammasPojke13

Scooter S eller Scooter 2.0

Hej!

Jag har just nu en Emmaljunga City Cross till sonen, som jag är kanon-nöjd med!  Men då sonen börjar bli stor och snart inte behöver liggvagn längre, vill jag ha en lite smidigare vagn, antingen en Emmaljunga Scooter 2.0 (fyra fasta hjul) eller en Emmaljunga Scooter S (två fasta och två "rörliga").

Men vilka är för-/och nackdelarna med vagnarna?

Jag bor centralt, i en mellanstor stad och på vintern plogar dem väldigt noga här.  

Kan även tillägga att jag är ganska kort (ca 165 cm) och får lätt ont i mina händer när jag ska "trycka ner" vagnen för att svänga och har därför varit inne på en Emmaljunga Scooter S mest. Men ja, skulle gärna vilja höra ERA åsikter om vagnarna, ni som har erfarenhet av dem. 

• Svar på tråden Scooter S eller Scooter 2.0
  • Movieprincess

Jag har haft båda och tycker att 2.0 är helt klart bäst. Den är mycket lättare att köra. Har ont i händerna men 2.0 kan jag svänga runt med en hand med x antal kilo barn i :)

• babyväntar

Håller med! 2.0 går att styra lätt och man behöver inte trycka ner den så mycket. S tyckte jag var väldigt ostabil och kunde vicka väldigt lätt.

• MammasPojke13

Men en sak förstår jag inte, många säger att dem nya Scooter vagnarna är mycket mindre än dem gamla (2008 och tidigare) men enligt måtten så skiljer det 0,5-1 cm på vissa ställen bara.

Detta är måtten på gamla scootern:
    Sittdel:
    Rygglängd: 51 cm
    Sitsens djup: 26 cm
    Sitsens bredd: 30 cm
    Fotstöd: 24 cm
    Ligglängd: 98 cm
    Höjd till sufflett, lägsta: 54 cm
    Höjd till sufflett, högsta: 58 cm
    Höjd till båge: 15 cm

Nya scooter S:
    Sittdel:
    Sittyta till sufflett: 55 cm
    Ryggstöd: 50 cm
    Sitsens djup: 25,5 cm
    Sitsens bredd: 30 cm
    Fotstöd: 23 cm
    Ligglängd: 98 cm
    Höjd till bågen: 15 cm

• honeydew

Scooter S, otroligt lättkörd och smidig. Inga problem även om det är snö ute (vad vi har upplevt och vi bor på "landet"). Tycker verkligen inte den är ostabil, tvärtom, och har aldrig känner att den är på väg att välta. Har använt den vagnen i två år. Sparar vagnen för att ha till lillasyster.

• Limhe

jag säger 2.0.. har haft båda.. scooter s är enligt mig en av emmaljungas sämsta vagnar, den är osabil, hjulen snurrar konstigt om marken blir ojämn, dessutom tog det 3 reklamationer innan vagnen funkade hyfsat. högra framhjulet nuddade inte marken och när jag fick det fixat drog vagnen åt höger osv. massor med strul, efter 4 månader och 3 reklamationer fick jag byta till en 2.0

Svar på tråden Scooter S eller Scooter 2.0