• intesjalvklart

PCOS blogg ?

Hej! 
    Jag är en tjej som nyligen fyllde 25, bor ihop med min fästman E, vi har länge försökt att få till en liten bebis utan lycka, i feb'13 fick jag reda på att jag lider av PCOS syndrom och vi är nu på vår resa mot bebislycka med hjälp av fertilitesgruppen.

Finns det fler där ute som kämpar?
    Följas åt ?

Min blogg heter : intesjalvklart.bloggplatsen.se

• Svar på tråden PCOS blogg ?
  • trina

Hej!

Var inne på din blogg förut :) har också pco och kämpar. Har försökt i snart ett år. Ska börja med nässpray i december och förho ppningsvis sprutor i januari.

• lindavik

Hej!

Jag fick så sent som idag veta att jag lider av PCOS. Eller lider och lider.... ja, NU gör jag det. Har inte haft en aning om det innan idag. :( Jag och min sambo har varit tillsammans i 9 år och vill försöka bli gravida i vår, tänkte därför att det kan vara bra att kolla upp så att allt står rätt till innan eftersom man inte är så ung längre (30 år fyllda) och att man inte har all tid i världen på sig. Jag vill vara ute i god tid helt enkelt samt att jag är nyfiken och lite av ett kontrollfreak. Så ni kan tänka er min reaktion när jag fick höra orden från gynekologen: "Du har förmodligen aldrig haft ägglossning i hela ditt liv och du kommer inte kunna bli gravid på naturlig väg".

Någon av er som vill dela med sig av era erfarenheter, tankar, känslor som rör just PCOS?
    Jag skall boka tid för ett första besök på någon infertilitetsmottagning på måndag, hoppas på att få en tid relativt snabbt. Min gyn sa att de kommer att sätta igång med Pergotime direkt förmodligen i tablettform.

• Silverfisken
    lindavik skrev 2013-12-07 00:23:25 följande:
    Så ni kan tänka er min reaktion när jag fick höra orden från gynekologen: "Du har förmodligen aldrig haft ägglossning i hela ditt liv och du kommer inte kunna bli gravid på naturlig väg".
    Va?! Vilket pucko till gynekolog! Det är FULLT möjligt att ha ägglossning och bli gravid med PCOS! Om inte så skulle den genen ha dött ut för längesen och diagnosen skulle inte finnas! Jag har själv PCOS och ägglossar sypertydligt om än glest med hjälp av lågkolhydratkost! 
Svar på tråden PCOS blogg ?