Rollspel - Dungeons and dragons
Hur många är det som ägnar sig åt att i alla fall, då och då spela rollspel? Och hur många är det som faktiskt vet vad det är för något? Rent av nyfiken bara. =)
Hur många är det som ägnar sig åt att i alla fall, då och då spela rollspel? Och hur många är det som faktiskt vet vad det är för något? Rent av nyfiken bara. =)
Har spelat och även varit spelledare i många år innan, men spelar inte för närvarande.
Huvudsakligen
AD&D/2nd Ed./3.5
Och har testat en del
D&D
CoC (enkvälls, kampanj blir för deprimerande tycker jag)
Kult
Shadowrun
Warhammer
Ars Magica
Mage/Vampire the Masquerade
--
Men jag vill mest ha happy heroics och mina egna kampanjer landar för det mesta i en cross-over mellan Tolkien (mina intelligenta fiender skojar man inte bort ens med en holy avenger+5 ) och Discworld (det kommer att hända fåniga och helt osannolika saker ibland).
Har spelat i flera år. Dock aldrig som spelledare, den rollen har min kille ^^ är riktigt roligt. Vi är 8 st som spelar varje söndag.
Har spelat i 23 år och gör det fortfarande nån gång ibland
Jag har spelat en del D&D, CoC, Vampire the M., Star Wars. Jag föredrar dock att lajva, och har inte spelat bordsrollspel nu på några år, jag prioriterar annat. Maken däremot spelar varje vecka och har gjort så i ungefär 15år.