• Webbredaktör Annelie

    Använder du din mobiltelefonen som väckarklocka?

    Hur kommer du ur sängen om morgonen?

    Flera väckarklockor, snoozar du minst en kvart eller har du en sån där ljusklocka med fågelkvitter?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du din mobiltelefonen som väckarklocka?
  • Anonym (grodan)

    Min mobil kväker som en groda kl 04:40. Skulle den svika mig (vilket faktiskt bara hänt en gång, och då var det jag som hade ställt in den fel) går en vanlig väckarklocka igång 04:43. Snooza vill jag inte göra för då måste jag ju sätta alarmet ännu tidigare.

  • YokohamaNr2

    Nej har en klockradio så jag vaknar till radio, även om jag 9 nätter av 10 vaknar av mig själv någon minut innan den går igång.

    Mobilen använder jag endast om vi ska ut o resa och ska upp tidigt och jag vill ha en back up då har vi klockradio och två mobiler  

  • pluvdo

    Ja, det gör jag. Jag ställer den på att ringa fem separata gånger med tidsintervall på upp till fem minuter. Så har jag en enkel, batteridriven väckarklocka också som ringer någon gång runt samma tid som mobilen. Känns säkrast så eftersom det händer att sonen vaknar före mig och då tar min mobil och börjar spela på den. Och han är då väldigt snabb på att stänga av alarmet så fort det ploppar upp. Samtidigt så vågar jag inte förlita mig enbart på väckarklockan heller eftersom det har hänt att sonen fått för sig att ta ur batteriet ur den och sådana saker.


    Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.
  • Rafael90

    Jag har två väckarklockor, en på mobilen som snoozar och en som låter som en döende groda som står i fönstret. Trots det lyckas jag ändå försova mig flera timmar per morgon. Sambon ställer sin mobil också men det hjälper inte. Måste nog skaffa en fjärde.

  • Aniiee

    Jag använder mobilen. Gackt skriver i örat påmig varje morgon, tätt följd av Buck-Tick, L'arc, GazettE och Nightmare. =) Det funkar inget vidare.... jag brukar inte vakna..... =/ Hundarna är mycket bättre väckaarklockor....


    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Aniiee
    Aniiee skrev 2013-11-18 14:39:10 följande:
    Jag använder mobilen. Gackt skriver i örat påmig varje morgon, tätt följd av Buck-Tick, L'arc, GazettE och Nightmare. =) Det funkar inget vidare.... jag brukar inte vakna..... =/ Hundarna är mycket bättre väckaarklockor....
    Äsch! SKRIKER ska det ju stå!
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

    Ja, använder mobilen som väckarklocka. Är oftast vaken när den ringer och går upp direkt. Annars har jag en klockradio som drar igång så att hela kvarteret tror att ryssen kommer. Den har inte behövt dra igång på fem år eller så.


    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (mobil + snoozar)

    Använder mobilen och har en riktigt hemsk signal så att man verkligen vill slänga sig efter telefonen för att få stop på oljudet. 

    Ställer även in så att den snoozar två gånger innan jag tar mig upp  

  • Idalainen

    Mobilen är bannlyst i sovrummet tillsammans med dator och tv. Så en hederlig väckarklocka fyller sin funktion ypperligt, utan att störa andra tider under natten än när den ska.

  • La Lola

    Ja jag ställer mobilens alarm men jag vaknar alltid innan.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • IsDimma

    Nej. Den låter för högt. Har en tyst väckarklocka som darrar på armen när det är dags att vakna

  • beckybe83

    Använder inte mobilen, har en väckarklocka bredvid sängen med ljussken och radio. Snoozar de mornar jag har sovmorgon men inte när jag måste upp väldigt tidigt.

  • pmb

    Jag har en wake up Light men eftersom jag är så lättväckt används den inte utan mobilen ringer o då går jag upp direkt. Hatar att snooza för jag tycker man blir så seg av det. Det är ju det värsta man kan göra, särskilt om man är morgontrött.

  • jessica00

    Använder mobilen. Har (åtminstone ännu) inte varit med om att den fått för sig att inte ringa. Snoozar på tok för mycket.

  • Anonym (M2)
    Anonym (m) skrev 2013-11-18 09:02:00 följande:

    nu var det många frågor i TS, menar du att man ska svar på rubriken?


    Ja, klarar du inte av att svara på alla frågorna så välj en.
Svar på tråden Använder du din mobiltelefonen som väckarklocka?