Hur besvarar man hotfulla och kränkande sms och mail
Om ni fått ett argt sms med orden
"När kommer barnen till mig nästa gång? Bara undrar eftersom det är du som dikterar villkoren nu. "
Hur hade ni svarat?
Behöver man svara när meningen är så nedlåtande och kränkande? Nu är detta i sammanhanget en väldigt "snäll" mening...
(Vi har en tvist om våra 3 barn där jag flytt från psykisk misshandel, för att skydda mig o barnen, och för att jag ska kunna ge våra 2 av 3 rätt vård pga asperger diagnoser - barnen med diagnos är lika sin pappa fast det erkänner han inte. Han e normal och alla andra är idioter, särskilt jag)
Jag har nyss tagit beslut om att barnen inte skickas till sin pappa varannan vecka som HAN krävt för HAN har rätt till det.... pga deras symtom förvärras under den veckan de är där, och det gjorde honom rasande. Att barnen bara orkar med att byta miljö var tredje eller var fjärde vecka, skiter han i. Bara det blir rättvist för hans del...
Han hotar med mail, "om du inte uppför dig så måste jag bita ifrån och det blir ordentligt"
eller "måste påminna dig om att det är du som fått stora psykosociala svårigheter"
(jag är jättesocial och älskar människor och jobbar med att få upp andra människors självförtroende - han har sett till att vi bosatt oss mitt ute i skogen, utan grannar och han satte upp övervakningskameror för att kunna ha koll på vem som kom in på vår gård, eller när jag gick hemifrån tex...)
Jag har förklarat tydligt med barnens mående och utveckling i fokus och det enda han fokuserar på är hur jäkla dåligt jag samarbetar, och allt fokus lägger han på att smutskasta mig istället för att förstå vad barnen behöver, vad de har rätt till.
GAAH blir så trött.
Nu kanske ingen av er fattar detta ändå, men har i alla fall fått skriva av mig lite -