• Anonym (vill bli gravid)

4 försöket flytningar ?

Är inne på 4 försöket nu till ett syskon.

Fattar inte varför det inte vill ta sig ska det inte vara lättare när man redan varigt gravid en gång ?

Har bim runt den 22/11 har i dag fått vita ganska tunna flytningar. Kan jag var gravid?

Har i snitt 32 dagar på min menscykel

Hur skiljer sig gravid flytningar och när man närmar sig mensen?

om det inte tagit sig denna gång hur och vad kan man göra för att öka chansen till att man blir gravid? 

• Svar på tråden 4 försöket flytningar ?
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! det är helt normalt att det tar ett år innan man blir gravid oavsett om man har varit gravid innan eller inte. Det finns ingen "mall" på flytningar så man kan inte svara på om man är gravid el inte. Det man kan se med sina flytningar är om man har äl el inte. Det ni kan göra för att optimera er chanser är att gå ner i vikt om du har ett bmi på över 25, sluta använda nikotinpreparat, minska alkoholintaget och ha samlag minst varannan dag under hela den blödningsfria delen av cykeln.

lycka till 

• Anonym (vill bli gravid)

hur tidigt kan min bli förstoppad av graviditets hormoner ?

jag hade väldigt jobbigt förra graviditen blev förstoppad i går ordentligt och de är 3 dagar innan bim är karske bara önske tänkande att de skulle vara för jag är gravid.     

• Aleksandra Barnmorska

Hej., det brukar ta lite längre tid för hornonnivårena att kunna påverka tarmen. Runt vecka 7-8 är det vanligast att det börjar. Lycka till, skriv gärna och berätta hur det går

Svar på tråden 4 försöket flytningar ?