• Indianica

Ni som har barn som bytt skola, hälsar de på i sin förra klass ibland?

Vår dotter har bytt skola för något år sedan och hon saknar sin gamla klass lite grann. Hon har inte hälsat på sin förra klass sedan vi flyttade och nu har de fått en ny lärare, men hon vill ändå hälsa på hos dem (bästisen går fortfarande där)och jag funderar lite på hur man i så fall ska lägga upp det....Hennes förra skola ligger några mil bort och det kanske vore lämpligt om hon i så fall stannade i en hel dag. Hon går i fyran, så dagarna är inte jättelånga och hon är en väldigt lugn tjej som gör allt man säger åt henne så jag tror inte det skulle vara några problem att vara i sin gamla i en dag och göra det klassen gör...men jag vet inte hur man "brukar" lägga upp denna typ av återbesök, vad som är lämplig tid osv....Tänkte att hon kanske också kan bjuda på fika Hur har ni andra gjort?

• Svar på tråden Ni som har barn som bytt skola, hälsar de på i sin förra klass ibland?
  • Butterflie

Min dotter har 2 kompisar som flyttat och de hälsar på emellan åt. Stannar hela dagar då och är med på lektionerna samt får lunch i matsalen. Prata med den nya läraren och boka en dag med henne som hon tycker känns bäst.

• Krokodillan

Jag bytte skola när jag började fyran (började en särskild inriktningsklass då). Jag hälsade på min gamla klass en heldag i fyran/femman (minns inte exakt) när jag själv hade studiedag. Min bästis i den gamla klassen hälsade på en dag i min nya dag klass/skola. Gick jättebra, både ock.

Mina nu nioåriga tjejer hade en klasskompis som flyttade och bytte skola för ett år sen. Hon var här när de fyllde år och de chattar ibland, men de saknar henne jättemycket och hade verkligen uppskattat om hon kommit och hälsat på i klassen. (Vi har ringt några gånger och frågat om hon vill komma och leka, men det har aldrig passat.) Så ring skolan och hör! Skulle säkert uppskattas både av din dotter och den gamla klassen!

Svar på tråden Ni som har barn som bytt skola, hälsar de på i sin förra klass ibland?