• MelaB82

Pampers active fit läcker på nätterna på 4 månaders

Hej!

Den senaste tiden har vi varit tvungna att byta blöja på vår bebis mitt i natten eftersom den läckt.Oftast har det då läckt baktill och runnit ut utmed ryggen.
    Vår dotter, som väger 6600g, är fyra månader och hade tidigare Pampers new baby nr.3 och då dessa började läcka så bytte vi till Pampers active fit istället men de läcker de med. Vi kollar alltid att de sitter på ordentligt innan vi lägger henne men de läcker ändå.

Någon som vet vad vi gör för fel och någon mer som haft samma problem?

• Svar på tråden Pampers active fit läcker på nätterna på 4 månaders
  • Mabaja

Testa babydry. De tar upp mer.

Vi har samma bekymmer men med libero. Pampers läcker så fort min 4 mån bajsar. Hon väger 8-8500 g. Så hellre ett kissläckage om natten än flera bajsläckage på dagen.

• Mabaja

Eller så testar ni annat märke. :)

• chrissepisse

Prova med Libero istället. Jag har tre barn och på ettan och trean har Libero läckt och Pampers hållt tätt. På tvåan läckte Pampers medan Libero höll tätt. Jag tror att det helt enkelt är så att olika blöjmärken sitter olika bra på olika barn.

• norrlandsflicka

De gånger vi provat pampers har vi haft samma problem. Funkar inte på våra barn. Vi kör libero istället. Beror nog på barnen. Alla barn är olika men för oss funkar inte pampers alls. Har kört ett paket på första och 2 paket på andra men inte provat alls på tredje men då han har samma kroppsform som storebror är det då inte lönt prova ens...

• Koala

Mina bebisar har haft Pampers Baby Dry på natten, precis som föregående skrev så suger de upp mer än Active fit.

Om barnet äter mycket på kvällen/natten behöver jag ofta byta blöja på natten för att den inte ska läcka. Har inte hittat någon sort som håller hela natten.

• anka22

Libero är det enda som funkar för oss, pampers bara läcker

• nozpa

Libero.. Testat allt möjligt, men dom är överlägset bäst.

• Lindsey Egot the only one

Man hör på namnet aktive fit (dagblöja)

baby dry (nattblöja färre byten)

• mor 3barn

Maila Libero så skickar de varu prover utan kostnad till er.
    Det var så vi gjorde när vi prova oss fram. 

• Johanna1978
    En blöja som läcker är inte trevligt, varken för dig eller för ditt barn, och jag vill gärna försöka hjälpa dig.
    Det kan finnas flera skäl till att en blöja läcker, inklusive storlek och passform på blöjan. Utifrån de uppgifter du har nämnt, skulle jag vilja föreslå att du provar Pampers Baby Dry storlek 3 eftersom dessa har ett extra lager i för att stänga in väta i upp till 12 timmar.

Alla barn är individuella och du är den som är bäst på att bedöma ditt barns behov. Viktangivelserna på paketen är en bra guide, men barn som väger lika mycket kan vara olika i form och längd, och då är det möjligt att en annan typ av blöja kan ge bättre passform. När barn växer och utvecklas, kan en blöja som du har använt regelbundet utan problem plötsligt börja läcka. Detta är vanligtvis ett tecken på att man bör gå upp en storlek eller byta variant. Det kan betyda, särskilt om blöjan läcker på natten, att man behöver en plusstorlek som har samma passform men innehåller mer absorberande material. Detta kan också vara fallet när barnet blir mer äventyrligt och börjar att äta och dricka mer. 

Viktangivelserna överlappar varandra för de olika storlekarna, vilket gör att passform och bekvämlighet kan behållas även om man provar en större storlek. En annan sak som också kan hjälpa är om man "fluffar" upp blöjan innan man sätter den på barnet - all luft har nämligen pressats ur blöjan vid förpackningen. Om inte luft tillförs kan uppsugningsförmågan försämras och det i sin tur kan resultera i läckage. Pampersblöjan blir också mjukare och bekvämare för barnet om man "fluffar" upp den något innan användandet. 

Dessa är allmänna riktlinjer, men ofta kan dessa små förändringar ge goda resultat

Svar på tråden Pampers active fit läcker på nätterna på 4 månaders