• Anonym (Orolig)

Vill ha din hjälp NU

Hej. 
    Vill ha din hjälp NU.
    Jag har två missfall bakom mig i ryggen förra året i nov & dec. 
    Första var i vecka 10 och då blev jag inlagd & fick ta tabletter för att få ut det. och andra var i vecka 7 och behövde då inte åka in. Jag är en tjej på 25 år och väger alldeles för lite för det vet jag. 46kg och är 1,62 cm lång och kämpar att gå upp i vikt men inget händer. 
    har ni något råd att få mig att gå upp eller varför lyckas jag inte bli gravid? är det pågrund av min vikt? 

Sen har jag märkt att mina flytningar luktar så jag har ibland om jag ska någonstans en binda pga av att jag inte vill att folk ska känna lukten. varför får jag detta? Kan det vara ett tecken på att jag inte kan bli gravid? 

Min sambo som är snart 28 år gjorde ett sånt här hemmatest för att kolla sin sperma är ok. sån som clearblue kommit ut med nyligen och det var positivt. =) 
    men nu är jag rädd att det kanske är mitt fel att vi inte kan få behålla fostret i min mage? 

vad ska jag göra? Är ändå livrädd att gå till läkaren för att få ett negativt att vi inte kan eller kan behålla bebis i min mage, rädd att jag inte ska kunna gå upp i vikt. 

är otroligt tacksam om du kunde svara. =)  

• Svar på tråden Vill ha din hjälp NU
  • Jenny Barnmorska

Hej!

Det är väldigt vanligt med missfall och att ha fått två i rad är inte alls ovanligt.

Dina flytningar kan tyda på en obalans i bakteriefloran i slidan så det tycker jag at du ska kolla upp. Det kan inte orsaka missfall, men det är ändå inte bra att gå med. Det påverkar inte heller att du inte kan bli gravid.

Jag tycker helt enkelt att du skall vända dig till en gynekolog.

När det gäller viktuppgången så är ju både träning för at bygga muskler och att äta mer det som skall till. Du behöver inte äta onyttigt utan något större portioner och att äta mat med nyttigt fett i.
    Vikten kan påverka förmågan att bli gravid.       

Med vänlig hälsning Jenny  

• Anonym (Orolig)

åh tack för dina svarar Jenny. (Barnmorska) 
    Då ska jag direkt vända mig till en gynekolog så det får kika på det, för det är fruktansvärt jobbigt.

och träningen ska jag försöka ta tag i mer nu och hoppas att jag kommer kunna gå upp i vikt mer nu.
    för gravid det vill jag snarast bli :)

Med vänliga hälsningar den oroande.  

Svar på tråden Vill ha din hjälp NU