• candydarling

Behövs syskonvagn?

Hej hej!

jag och min sambo har precis börjat försöka med syskon till vår son som nu är snart 2 år, och med andra ord blir närmare 3 när syskonet förhoppningsvis kommer.

Är en syskonvagn nödvändigt då eller tror ni det räcker med en ståbräda? Hur gör ni med era treåringar?

• Svar på tråden Behövs syskonvagn?
  • Nyfiken gul

beror väl på hur mycket ni använder vagn i övrigt?  Orkar 3-åringen stå på bräda fram o tillbaka från dagis med mellanlandning i affär? Åka kollektivt? 

Orkar 3-åringen stå på bräda när ni gör längre utflykter? Tex i en djurpark?  Behöver 3-åringen sova middag? Hur gör ni då i så fall?  

jag har 21 månader mellan mina två äldsta barn och jag hade syskonvagn för det var mest praktiskt då jag åkte kollektivt väldigt mycket och äldsta barnet sov middag fortfarande och det inföll oftast när jag behövde gå ut på ärenden tex handla och så.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • candydarling

vi åker aldrig kollektivt då vi bor ute på landet och alltid måste ta bilen ööverallt. Har med min nuvarande pojk alltid anpassat mina ärenden så att han antingen sover i bilen om vi ska långt, eller sover hemma innan vi åker iväg någonstans. han har aldrig sovit i vagnen.

Du har en poäng med syskonvagn när man åker iväg på längre utflykter dock. Kanske kan nöja mg med en simplae modell då? hade varit så skönt att slippa köpa en stor syskonvagn mest för att vi har en liten renault clio med begränsat bagageutrymme och jag vet inte hur vi ska kunna få plats! Ska så småningom köpa större bil men just nu har vi inte den möjligheten :s

• Vaniljkex

I sa fall finns det losa syskonvagnar att koppla pa pa sidan av barnvagnen, som passar manga modeller. Eller en sits som spanns fast ovanpa barnvagnen. Om du inte ar ensam vuxen pa langutflykter, sa kan en enklare paraplyvagn funka lika bra som en syskonvagn. Sjalv hade jag inte klarat mig utan syskonvagnen, men sa gick jag oxa nastan overallt da.

Svar på tråden Behövs syskonvagn?