• sotast

Julbebis 2013

Väntar mitt första barn, en kille, med beräknat datum den 20 december. Min graviditet började med sjukskrivning v10- v18 för illamående. Jobbade fram till v30 då jag blev sjukskriven igen pågrund av illamående. V32 gick jag på graviditetspenning. Känns sååå skönt att bara fokusera på magen och se till att allt i kroppen känns bra. Sova, gå ut med hunden och äta god mat. Hur har ni tänkt kring smärtlindring? Har ni fixat allt åt bebisen? Inte långt kvar nu ;) Hur tänker ni om barnet kommer på julafton.? Tänkte en tråd för oss kring julafton skulle vara skoj. Se när de små liven väljer att kika fram. Skriv allt ni tänker på! Jag är så nyfiken på att höra från andra blivande julmorsor. :D Bilder på magar, bebbiprylar osv är ju skoj att titta på, så lägg upp det ni vill visa/prata om.

• Svar på tråden Julbebis 2013
  • 3kidz4ever

Hela julen blev en lång väntan med mitt tredje barn och med mycket choklad. Jag var beräknad 12-12-12 men han föddes 12-12-28 efter igångsättning. Före igångsättning var jag så uttråkad men hade därmed energi till vår tuffa start. Denna tredje gång blev en tuff utdragen förlossning med ryggmärgsbedövning. Fokusera, andas och bara följ med i kroppens otroliga kraft Solig  VILA och ta hand om dig själv för sen har du en till som vill ha all inclusive Solig Lycka till !

• Natti01

Hej, ser att vi väntar barn i december, vi har termin 22.
    Skulle gjerna vilja komma i kontakt med andra blivande mammor i Stockholmsområdet. Träffas gjärna för en fika både för och efter födsel, då man har mycke funderingar kring födselen och mammarollen som förste föderska:) 

Svar på tråden Julbebis 2013