Råd & tips! Överprövning av interimistiskt beslut
Hej! Jag har ett litet barn som är dryga 1 1/2 år som inte träffat sin far på ca ett år. Hans far är anmäld för våld och har skrämt oss vårt barn har bevittnat våld och barnets far har aldrig brytt sig om barnet oavsett om han blivit rädd eller inte velat spenderat tid med barnet. Han har nu gått till advokat vilket förvånade mig. Vi ligger nu i en umgänges och vårdnadstvist. Vi har fått beslut om umgänge med umgängesstöd(bevakat alltså). Beslutet blev en snabb upptrappning(2ggr i veckan o upp till 6-8tim/veckan) vilket oroar mig mycket då barnet äntligen har landat och börjat sova bra och inte är oroligt längre. Tingsrätten har också valt att lägga umgänge till 19.30 på en vardag trots att han som alla andra 1 1/2 åringar sover mellan 18.30-19. Innan han ätit välling och somnat är klockan 20.30, inte klokt för ett sånt litet barn. Då vi inte ens bor i samma stad så har man lagt umgänge på lunchtid på helgen och att barnet ska lämnas tillbaka under hans middagslur. Beslutet är inte taget med hänsyn till barnets bästa och alla hans hans sovrutiner förstörs.... Någon som varit med om detta eller som är insatt som tror sig veta om man kommer att få överprövning. Kan man göra något mer??? Mitt barn kan komma hem från förskolan och redan 18.15 säga sova, mamma