• JuliaBaptisteNielsen

Sprängfulla bröst

Jag försöker att få min son att sluta amma någon måltid om dagen, men då jag har väldigt(!) mycket mjölk får jag så ont i brösten då dem är överfyllda och nästan alltid sprutar. Hur minskar jag mjölken? Om jag pumpar, fylls det på lika mycket som om jag hade ammat? Måste jag låta det gå över av sig själv?

• Svar på tråden Sprängfulla bröst
  • Malima

Du får nog låta det sköta sig själv!
    Jag lyckades ta bort en måltid om dan genom att successivt dra ut på måltiden. Först en kvart, sen en halvtimma o.s.v.

• Whitetrash86

Att pumpa kommer bara att skapa MER mjölk. Det du ska göra är att låta övertrycket försvinna.. kort och gott.. ställa dig över diskhon och låta det spruta.

Men ja, det kommer vara överfulla bröst och det kommer ömma tills kroppen ställer om sig med att det inte behövs lika mycket mjölk längre. 

• Frögurka

När dom spänner olidligt så klämmer du ut droppvis för att lätta på trycket. Men så lite som möjligt, bara tills den värsta spänningen försvinner.

• keron

Testa blockamma först, innan du drar ner på amningen? Låter som att du har överproduktion nämligen.

• JuliaBaptisteNielsen

Vad menas med blockamma? Sonen är vid olika tillfällen inte alls intresserad av bröstet, då skriker han bara tills han får gröt eller välling, han har dock svårt med flaska..

Svar på tråden Sprängfulla bröst