• Marr33e

Att få må bra. Unhappy.

Jag är så jäkla less på mig själv det känns precis som jag inte klarar av någonting själv och trampar i samma ruta hela tiden. Jag har hamnat tillbaks i "den onda cirkeln" som jag kallar det för, "den onda cirkeln" innehåller arbetslöshet och extreme lathet i största allmänhet, soffsittande 24/7 . Därför kallar jag den för "den onda cirkeln" jag är inte nöjd med mig själv häller. Mitt självförtroende håller på att sjunka neråt i stället för uppåt, vill så myckett i mitt liv men ingenting händer. Har mina humörsvägninar som kommer lite emellanåt ibland är det jätte bra och ibland inte. Jag känner att jag har så mycket att reparera i mitt liv, att något behövs göras åt det men klarar det inte själv helt. Till exempel mitt förflutna behöver jag handskas med, har exempelvis inga vänner på grund av gammal mobbning och är sjukt less på min ensamhet. Men något jag har lyckas med är att ha fått en sambo som jag trivs bara ihop med vi har vart ihop i 4 år.  Ibland har jag dock mina funderingar på om han verkligen är rätt eller ej. Oftast kommer det upp på villket humör jag är på ochså. Såå mycket att rensa upp, jag vill ut och resa men kan inte resa själv (aldrig gjort), jag vill studera, jag vill ut och arbeta, vill ha ett intresse/hobby eller hitta någon sport. Vill ha nån vänninna att umgås med, kanske ta ett glas vin med eller liknande. Ja, mycket som ligger i en klump att det nästan gör ont. Just nu håller jag på att flytta alla möbler i från min gamla lägenhet vi har sista lasset denna gången vi ska packa slipper jag bo på ett ställe där man inte mår bra ja. Men den onda cirkeln vill jag bryta samman, vill inte va arbetslös bara sitta i soffan framför tv'n bli ännu större genom att vräka i mig godis, vill inte surfa på samma sidor dagligen. Jätte jobbigt men hur ska man göra för att bryta detta.? Hur skulle ni ha gjort om ni va i min situation.??

• Svar på tråden Att få må bra. Unhappy.
  • Marr33e

Planerar även inför nästa år men har ingen aning om vad jag vill göra

• MiniEgo

Jag var också i en "ond cirkel" sen började jag studera nu i augusti och studierna går bra.
    Det var mitt sätt att bryta cirkeln. börja blicka framåt istället för att ge energi åt saker som har hänt, som när man blev orätt behandlad. det du lägger energi på växer, det kan man likna med en planta och näring, om du går runt och tänker på dåliga händelser så ger du det mer energi, tänk istället på positiva saker. :) positiva små saker är en bra början.
    njut av livet och av stunden, man lever inte för att gå runt och må dåligt.
    Du kan testa KBT-terapi annars.  jag har hört att det är super bra hjälp.

Svar på tråden Att få må bra. Unhappy.