• Svar på tråden Pappa med ensam vårdnad
  • kaffebärs

Nog finns de jag vet en pappa, som har de deras mamma lämnade allt. flyttade utomlands med sin man. om ja får säga mitt borde det vara olagligt!

• Griseknoen35
    kaffebärs skrev 2013-11-09 18:36:02 följande:

Nog finns de jag vet en pappa, som har de deras mamma lämnade allt. flyttade utomlands med sin man. om ja får säga mitt borde det vara olagligt!

Ska det vara olagligt för pappor att ha ensam vårdnad? Ska bara mammor få ha ensam vårdnad ? Varför? Förklara!
  • Wopr
    Fundersampappa skrev 2013-11-09 15:41:01 följande:
    Jag undrar om det här finns några pappor med ensam vårdnad?
    Känner en kille som har ensam vårdnad om sin dotter då det kom fram att mamman nyttjade droger. De hade gemensam vårdnad först och var sambos. När de separerade så bodde dottern med mamman till mormodern fick nog och anmälde till Soc, i domstol tilldömdes senare pappan ensam vårdnad.

Min pappa hade ensam vårdnad om mig när jag växte upp. Det på grund av att min mamma diagnostiserades med schizofreni. Då var det väldigt ovanligt, nu känns det som det är vanligare även om jag fortfarande tycker att det döms till mammornas fördel i många fall där det inte borde vara så.
  • FrökenKanSjälv
    Griseknoen35 skrev 2013-11-09 19:38:10 följande:
    Ska det vara olagligt för pappor att ha ensam vårdnad? Ska bara mammor få ha ensam vårdnad ? Varför? Förklara!
    Jag tolkade Kaffebärs som att det skulle vara olagligt att flytta utomlands och lämna sina barn. Vilket jag håller med om att det borde vara (oavsett om det är mamman eller pappan som flyttar).
  • Fundersampappa

Har tankar på att söka ensam vårdnad, men funderar på hur mamman kommer att hantera umgänget om hon blir av med vårdnaden. Kommer det att gå ut över barnen? För de behöver ju ändå ha ett fungerande umgänge.

• kaffebärs

Grisikonen35/ Ja det var så jag menade har man skaffat barn ska man finnas för dom! Om föräldrar bara visste vilka spår, de sätter att lämmma sina barn.. spelar ingen roll om de är pappan eller mamman ts. Fattar faktiskt inte hur man kan göra så.

• Anonym (abc)
    Fundersampappa skrev 2013-11-11 08:13:47 följande:
    Har tankar på att söka ensam vårdnad, men funderar på hur mamman kommer att hantera umgänget om hon blir av med vårdnaden. Kommer det att gå ut över barnen? För de behöver ju ändå ha ett fungerande umgänge.

Du har alltså inte ensam vårdnad men funderar på att söka?
    Får man fråga varför? 
Svar på tråden Pappa med ensam vårdnad