• Sep13

Kan jag börja amma igen?

Hej! Jag är förstagångsförälder till en 7 veckor gammal kille. När han föddes blev han matad med sond första veckan medans jag pumpade mjölk och försökte amma. Efter första veckan fick han flaskan, jag ammade lite och pumpade och gav honom det jag pumpat. Dock hade jag aldrig några mängder där jag kunde helamma, jag kom bara upp i ca 30-40  ml per bröst var tredje timme. När han var två tre veckor så gav jag upp amningen och lämnade tillbaka pumpen till sjukhuset och gav honom bara flaskan. Under dem första veckorna var jag helt under isen nu när jag börjar komma tillbaka så ångrar jag mig verkligen. Nu kommer det ingen mjölk alls ur brösten längre, kan jag på nåt vis komma igång med amningen igen så jag kan åtminstone delamma. Har nån erfarenhet av nåt liknande? Några tips? Verkar jag galen om jag ringer BVC om detta, nu har han inte varit vid bröstet på 4-5 veckor ALLS. Såå tacksam för alla synpunkter jag kan få!

• Svar på tråden Kan jag börja amma igen?
  • Flickan och kråkan

Jo då, du kan få igång amningen igen men det brukar krävas mycket jobb och mitt råd är att du hoppar BVC och så kontaktar du amningsmottagningen eller ditt BB och ser till att få ordentligt med professionell hjälp. Lycka till .

• pigglet

Bra råd - kontakta amningshjälpen. De är proffs på sådant där. Och jag törs nog garantera att du inte är den första som ringer i samma ärende  Flört

• alynda
    Flickan och kråkan skrev 2013-11-06 20:30:18 följande:
    Jo då, du kan få igång amningen igen men det brukar krävas mycket jobb och mitt råd är att du hoppar BVC och så kontaktar du amningsmottagningen eller ditt BB och ser till att få ordentligt med professionell hjälp. Lycka till .

• keron
    Flickan och kråkan skrev 2013-11-06 20:30:18 följande:
  • Coxia

Du ska göra en nystart. Spendera en vecka i sängen, nakna. Gör allt som på BB. Ha barnet med bara blöja på dig mest hela tiden och låt barnet snutta massor. Ge alltid bröstet först och mata med flaska efteråt. Stimulera däremellan så ofta du orkar. Men hudkontakten är viktigast. 

Svar på tråden Kan jag börja amma igen?