• Bimbo

Avskyr gravida!

Vi har försökt bli gravida länge men inget händer.. mensen kommer som en klocka varje 28 och ägglossning dag 13... Jag ser gravida magar och barnvagnar överallt.. förstår ni hur lyckliga ni är?? Orkar inte obsessa över ägglossningstester och grav tester längre.. klarar inte av att se en enda ledsen gubbe till..  Har kollat upp hormonnivåer och äggstockarna hos gyn.. allt ser bra ut.. finns ingen anledning till att jag inte skulle bli gravid.. Jag vet att jag inte borde tänka så här men är till o med avundsjuk på er som haft missfall.. åtminstone har det hänt något.. är rädd för att jag aldrig kommer bli gravid.. hur överlever man det?? Känns som att jag är inne i en dålig cirkel där alla dessa känslor påverkar allt annat i mitt liv.. går runt och dagdrömmer på jobbet... umgås mindre med vänner.. har i princip uteslutit alla med barn.. orkar inte träffa glada föräldrar.. känns som mitt liv är meningslöst i väntan på att bli mamma.. måste nog göra något drastiskt för att komma ur detta innan det tar knäcken på mig... Någon som känner igen sig eller har bra tips?      

• Svar på tråden Avskyr gravida!
  • whybother

Kände så efter MA i våras.. Har ni satt upp er på IVF väntelista? Det finns många sätt idag, mikroinjektioner mm. På sophiahemmet i Sthlm gör de massa olika behandlingar.

• Bimbo
    whybother skrev 2013-11-11 11:54:56 följande:
    Kände så efter MA i våras.. Har ni satt upp er på IVF väntelista? Det finns många sätt idag, mikroinjektioner mm. På sophiahemmet i Sthlm gör de massa olika behandlingar.

Vet du hur det fungerar om man söker privat eller i annat län? Har varit i kontakt med fertilitetsutrednings personalen här och blev illa behandlad.. vill helst inte gå dit igen..
  • villbligravid2012

Hej ts, jag känner verkligen igen mig i de du skriver, har också uteslutit alla som har barn kan inte se på de har försökt i 2 år nu och de blir aldrig bebis

• old lady
    villbligravid2012 skrev 2013-11-11 13:15:32 följande:
    Hej ts, jag känner verkligen igen mig i de du skriver, har också uteslutit alla som har barn kan inte se på de har försökt i 2 år nu och de blir aldrig bebis

känner som du!!! varför vi?!?! "alla" andra kan ju.... hade nästan varit "lättare" att dom  hade sagt att det var nåt fel på oss eller att vi inte kan få.
  • Mariasvensson

Hej. Fick tips av en kollega att bli medlem på familjeliv. Har uttryckt min avundsjuka över alla gravida på och utanför jobbet. Min kollega påstår att det är naturligt att vara avis vid ofrivillig barnlöshet så jag söker likasinnade. Vi har försökt i lite över ett år nu. Blev dessutom smått ovän med en annan manlig kollega på arbetet pga detta. Jag och min sambo har nämligen gott ställt pga hans arbete så vi kostade på oss en ny BMW som vi fick för en vecka sedan. När min kollega, som har tre barn, såg den började han såklart mala om värdeminskning osv. Jag blev så frustrerad och påminde honom att alla kan arbeta ihop en halv miljon till en ny bil, men alla kan fan inte få tre friska barn! Vi har inte pratat sen dess.... Ni förstår nog min frustration.... Kram Maria

• Pipal
    Mariasvensson skrev 2013-11-12 19:27:17 följande:
    Hej. Fick tips av en kollega att bli medlem på familjeliv. Har uttryckt min avundsjuka över alla gravida på och utanför jobbet. Min kollega påstår att det är naturligt att vara avis vid ofrivillig barnlöshet så jag söker likasinnade. Vi har försökt i lite över ett år nu. Blev dessutom smått ovän med en annan manlig kollega på arbetet pga detta. Jag och min sambo har nämligen gott ställt pga hans arbete så vi kostade på oss en ny BMW som vi fick för en vecka sedan. När min kollega, som har tre barn, såg den började han såklart mala om värdeminskning osv. Jag blev så frustrerad och påminde honom att alla kan arbeta ihop en halv miljon till en ny bil, men alla kan fan inte få tre friska barn! Vi har inte pratat sen dess.... Ni förstår nog min frustration.... Kram Maria

Förstår frustrationen. Men har ni gjort utredning än? Det finns ju galet bra teknik idag.
  • Mariasvensson
    Pipal skrev 2013-11-12 20:49:08 följande:

Förstår frustrationen. Men har ni gjort utredning än? Det finns ju galet bra teknik idag.
    Vi har tid på nordic ivf center om två veckor. Så vi får se vad de kommer fram till. Glad
  • Pipal
    Mariasvensson skrev 2013-11-13 07:36:45 följande:
    Vi har tid på nordic ivf center om två veckor. Så vi får se vad de kommer fram till. 

Åh vad spännande! Får se vad dom kommer fram till då :) Jag shoppade hälsokost för 1200 igår. Ska se om det funkar :P är bara inne på åttonde månade så är väldigt hoppfull. Men om det inte går denna gång så kommer jag och min sambo ha alla bättre förutsättningar till nästa gång. Är väl lite överdrivet men man gör ju vad man kan :)
  • Mariasvensson
    Pipal skrev 2013-11-13 09:28:46 följande:
    Åh vad spännande! Får se vad dom kommer fram till då :) Jag shoppade hälsokost för 1200 igår. Ska se om det funkar :P är bara inne på åttonde månade så är väldigt hoppfull. Men om det inte går denna gång så kommer jag och min sambo ha alla bättre förutsättningar till nästa gång. Är väl lite överdrivet men man gör ju vad man kan :)

Hälsokost kan ju aldrig skada :) men hoppas verkligen att det funkar! Själv har jag gått hos en pt nu i ett år för att stärka upp kroppen för en graviditet... Men om det ska gå i den här takten att få barn så lär jag väll se ut som Arnold innan jag blir mamma. Haha. Nej men visst vill man göra allt som står i ens makt för att lyckas!
  • Pipal
    Mariasvensson skrev 2013-11-13 21:48:27 följande:
    Hälsokost kan ju aldrig skada :) men hoppas verkligen att det funkar! Själv har jag gått hos en pt nu i ett år för att stärka upp kroppen för en graviditet... Men om det ska gå i den här takten att få barn så lär jag väll se ut som Arnold innan jag blir mamma. Haha. Nej men visst vill man göra allt som står i ens makt för att lyckas!

Haha åh Gud vad jag förstår detdär med pt:n :) Jag går inte hos en pt men tänkte köpa pt-timmar i veckan. Men den träning jag gör är typ för att jag ska må bra under en graviditet. Allt man gör är nånstans förberedande. Min religion är ju hälsokost så jag är riktigt nöjd nu när förrådet är i stort sätt komplett. Borde kanske göra en detox?
  • Bimbo

Skulle uppdatera lite..
    Har en kompis som fått en dotter som nu är 3 månader.. i början orkade jag inte ens se barnet utan att det gjorde ont i bröstet.. men nu har hon varit här och hälsat på några gånger och berättat hur det är som nyblivande mamma.. det känns lite bättre faktiskt att få ha en bebis här som jag kan skämma bort lite.. om det så bara är några timmar i veckan.. Skrattande Det känns som att jag äntligen kommit ur min skendräktighets depression! Och kan njuta av livet igen.. det var väldigt jobbigt att bara gå runt och va bitter och undvika barn.. hoppas det inte blir så igen..

• Triquetra1986

Mm känner desamma umgicks med en tjej ett tag som är 6barns mamma och hon bara bitchade om hur jobbigt det är med barn o att jag skulle vara glad att ja slapp besvären som kom med barn att de inte bara var rosa moln och regnbågar. Då blev jag heligt förbannad och poängterade att ja inte är dum i huvudet att ja inte har någon illusion om att föräldraskap enbart är lätt.sen bad ja henne dra åt helvete o köpa preventivmedel då hon är så jävla oansvarig o inte använder sen gnäller över de fyra barn hon fått de senaste fyra åren. Fy fan vad de är orättvist varför ska sådana idioter få barn på barn o gnälla o vi väntar år ut o in o inte får ett enda vi som inte vill något annatð??¢ð??¢ð??¢

• Mariasvensson
    Triquetra1986 skrev 2013-12-17 12:53:53 följande:
    Mm känner desamma umgicks med en tjej ett tag som är 6barns mamma och hon bara bitchade om hur jobbigt det är med barn o att jag skulle vara glad att ja slapp besvären som kom med barn att de inte bara var rosa moln och regnbågar. Då blev jag heligt förbannad och poängterade att ja inte är dum i huvudet att ja inte har någon illusion om att föräldraskap enbart är lätt.sen bad ja henne dra åt helvete o köpa preventivmedel då hon är så jävla oansvarig o inte använder sen gnäller över de fyra barn hon fått de senaste fyra åren. Fy fan vad de är orättvist varför ska sådana idioter få barn på barn o gnälla o vi väntar år ut o in o inte får ett enda vi som inte vill något annat😢😢😢
    Jag känner så igen dina känslor! Det skär i bröstet när personer klagar över graviditet, barn, förlossning osv. Jag hade inget hellre än att bli gravid och få behålla barnet. Jag blev äntligen, efter år av försök, gravid för ca 10 veckor sedan. men fick ett missfall i v8... Nu är jag bittrare än någonsin!!!
  • Fnutte

Jag har varit där!! Stängde ute oss helt från allt socialt eftersom alla andra hade barn och det var för jobbigt. Var också avundsjuk på sådana som fått mf eftersom jag aldrig ens kommit i närheten av att bli gravid. Vi påbörjade Ivf och sen blev jag ändå spontant gravid under tiden med nedregleringsspray. Då hade det gått många år. Ge inte upp!

• Bimbo

Skrev ett inlägg 17/12 att det lugn infunnit sig i min kropp.. fick veta att jag var gravid en vecka senare!! Min kropp som försökte tala om något för mig? Det är märkligt hur det fungerar.. :)

• Pipal
    Bimbo skrev 2014-01-20 15:47:58 följande:
    Skrev ett inlägg 17/12 att det lugn infunnit sig i min kropp.. fick veta att jag var gravid en vecka senare!! Min kropp som försökte tala om något för mig? Det är märkligt hur det fungerar.. :)

Wow fantastiskt!! Stort grattis! Vilken vecka blir du i nu då?
Svar på tråden Avskyr gravida!