Ska hämta katter på lördag....vill ha tips om en del saker..
Ska hämta två små kattungar på lördag.....har inte haft katt i vuxen ålder direkt. Är uppvuxen med katter, men sen jag flyttade hemifrån har jag inte haft nån egen katt. Så jag har helt glömt av nästan allt med katter....
Det jag vill veta mest nu är hur man ska sköta kattlådan, vilken kattlåda ska man ha (med eller utan lucka) ? Vilken kattsand är bäst? Finns det nån bra på gekås? Ska dit imorgon och köpa grejor...och har dom då bra kattsand där kan man ju köpa där?
Hur ska man göra för att det ska lukta så lite som möjligt från kattlådan? Självklart ta bort allt synligt så fort som möjligt såklart. Men hur ofta gör man rent hela lådan och hur? Hört nån som kört den i diskmaskinen......men det känns inte så mysigt direkt. Byter man ut all sand ibland? Om man åker hemifrån på morgonen och sen inte kommer hem förrän många timmar senare....och den bajsade precis efter att vi gått. Då måste det väl bara stinka nåt vidrigt när man kommer hem? Slänger ni sanden med avföringen i påsar eller i toastolen eller var??
Sen....andra frågor. Vi ska hämta dom tidigt på lördag. Så vi är ju hemma hela helgen, men klarar dom sig sen hela dagarna när vi jobbar?? Dom är 12 veckor och det är ett syskonpar...
Fler saker jag ska tänka på??