• Anonym (maja)

Han använder 7åriga dottern som budbärare med skitsnack

Jag och mitt ex gick isär förra julen. Vi har svårt att komma överens angående barnens schema och har varit på familjerätten på möte. (mötet slutade med att han sa att han inte vill mötas på halva vägen utan han vill gå till advokat). Det har varit mycket tjafs via sms och mail, båda har gått över gränsen och varit otrevliga. Jag har nu bytit nummer för jag orkar inte med honom längre, det tar för mycket energi från mitt och barnens liv när han håller på. Nu när han inte har mitt nummer så har han börjat säja taskiga saker riktat åt mig när han säjer godnatt på kvällen till dottern i telefon. Han vet att vi har högtalaren på alltid,( för hon råkar stänga av telefonen annars av misstag ) Han frågar kontrollerande frågor om hon verkligen inte fått vinterskor av mig ännu???

säjer stöddigt i telefon "ja, köpta bullar kan man väl också ha, men är det inte bättre med nybakta då?" (när vi ska få gäster,) som att vi är sämre för vi köpte bullar istället för att baka. Dottern var sjuk en dag, då höll han på och skickade sms till min pojkvän för att kontrollera om hon verkligen var sjuk, eller om jag höll henne hemma olovligt (hon har bara varit sjuk 1dag de senaste månaderna.) Allt för att sätta dit mig. Sonen har vattenkoppor och vi  åkte några ärenden på stan, då fick dottern höra hur hemska vi är som går utanför dörren när han har vattenkoppor. (riktat åt mig då). Han klankar ner på mig, genom dottern på allt som han kommer på :( Det kan ju inte kännas kul för min dotter som är 7år att hennes pappa använder henne som nån sorts budbärare med skitsnack.

Vad kan jag göra åt detta? :(

• Svar på tråden Han använder 7åriga dottern som budbärare med skitsnack
  • Anonym (maja)
    Myling skrev 2013-11-02 21:25:03 följande:
    Spela in samtalen och ta med till rätten.

Hur spelar man in med samsung galaxy S2 mobil?
  • Anonym (KLIPP)

Se till att få umgänget fastställt via tingsrätten.
    Följ sedan avtalet till punkt och pricka.
    Överlämningar ska ske via förskoal/skola.
    Ni ska kommunicera via mail, enbart.
    Svara inte på provokationer, låt dem rinna av dig som vatten på en gås. 
    Och när umgänget fastställts/kommit igång så slutar ni med nattningar o dyl via telefon.
    När barnet är med dig är det med dig och när det är med exet så är det med exet.

http://www.outofthefog.net/SeparatingAndDivorcing/ParallelParenting.html

Lycka till! 

• h8him
    Myling skrev 2013-11-02 21:25:03 följande:
    Spela in samtalen och ta med till rätten.
    Man får bara spela in samtal som man själv deltar i.

Ts, låt inte hans insinuationer komma åt dig. Du bestämmer själv om han ska få påverkar ert vardagsliv eller inte.

Ni måste kunna kommunicera om barnet, så på något sätt måste ni hitta en lösning så att barnet inte behöver bli budbärare.

Vad är det egentligen som ni inte kan komma överens om?
  • Myling
    h8him skrev 2013-11-03 10:42:33 följande:
    Man får bara spela in samtal som man själv deltar i.

Ts, låt inte hans insinuationer komma åt dig. Du bestämmer själv om han ska få påverkar ert vardagsliv eller inte.

Ni måste kunna kommunicera om barnet, så på något sätt måste ni hitta en lösning så att barnet inte behöver bli budbärare.

Vad är det egentligen som ni inte kan komma överens om?
    De deltar ju i samtalen i och med högtalarfunktionen?

Jag vet inte hur man spelar in med en samsung galaxy S2, men det går säkert att googla. 
  • h8him
    Myling skrev 2013-11-03 13:57:41 följande:
    De deltar ju i samtalen i och med högtalarfunktionen?

Jag vet inte hur man spelar in med en samsung galaxy S2, men det går säkert att googla. 
    Om Ts bara lyssnar så deltar hon inte i samtalet.
Svar på tråden Han använder 7åriga dottern som budbärare med skitsnack