Nybliven ammande kattallergiker
Hejsan!
Jag har hamnat i en ond cirkel! Har nyligen fått diagnos att jag är allergisk mot katt vilket kom som en total chock! Symptomen har varit många, men jag trodde att det var damm eller kvalster eller något annat... Hursomhelst, jag har en katt hemma... Nu tänker alla - ja men bli av med en då! Jag får väl göra det, det är bara att det är en raskatt som ska dessutom få kattungar nu till helgen! Och jag kan inte bara dumpa henne någon annanstans för det skulle innebära en enorm stress för henne i sådana här känsliga tider! Dessutom försvinner inte allergenerna bara sådär, de kan sitta kvar hur många månader som helst... För att göra detta roligare så ammar jag så jag kan inte ta några mediciner förutom Tavegyl vilket man blir en zombie av. Jag hade gärna slutat amma nu, inte bara på grund av detta men av flera olika anledningar, men för att göra detta ännu mer roligt så totalvägrar sonen att ta flaska. Han är knappt 6 månader, så han behöver fortfarande ersättning i fall jag skulle sluta med amningen.
Så min fråga här är - kan man ta någon medicin ändå? Jag blir så fruktansvärt dålig utan medicinen, Tavegyl hjälper sådär plus att man blir otroligt trött. Jag har köpt Loratadin och med hemskt dåligt samvete tagit några. Jag har läst i några trådar att FASS info skulle vara lite gammalt och att just Loratadin inte var det värsta man kunde ta, men jag vet inte...
Finns det någon som har någon liknande erfarenhet och på något sätt tagit sig igenom detta?