Min väninna förlorade tvillingar i v 22
Ja som rubriken säger...
min väninna var gravid med tvillingar och häromdagen åkte hon in akut då barnen av nån anledning stöttes ut.. hon tvingades föda fram dem och mer eller mindre se dem dö...
jag gråter bara jag skriver detta.. hon har önskat sig barn så många år och nu äntligen blivit gravid och allt har gått så bra fram till nu...
Så vad gör man? vad säger man ?
Hon lämnade sjukhuset idag på morgonen och är hemma nu..
Ska man åka dit ? Eller vänta? Lämna utrymme? Eller visa att man finns?
Ska man skicka ett kort? Blommor? Det känns så trivialt...
Jag VILL finnas för henne, jag vill stötta, jag vill dela sorgen med henne.. jag känner med henne..
Men HUR gör man?
Jag vill inte vara i vägen i hennes sorg, jag vill inte tränga mig på, men vill ju inte heller dra mig undan så att hon kanske tror att jag inte bryr mig... hur gör man egentligen i ett sånt här läge?
Sen har min sambo svårt att förstå att jag är ledsen. Jag sörjer med min väninna men han säger att det är inte min sak att vara ledsen.. men jag ÄR ledsen, för henne, för barnen, för oss.. våra barn skulle leka ihop... osv.. självklart är min sorg en droppe i havet i jämförelse med hennes så jag jämför inte alls. Men min sambo ger mig inte utrymme att få vara det minsta ledsen.
Varför ser du så ledsen ut nudå, sa han igår när han kom hem.. jag försökte förklara att jag är ledsen för det som hänt min väninna. Jaha men det var ju häromdagen har du inte lagt det bakom dig än.. det är väl inte nåt du ska gråta över.. är jag löjlig som sörjer med/för min väninna.. ?
Nåväl, min sorg i det hela är oviktig egentligen, min fråga är, hur finns jag bäst för min väninna ??