• SebastianEvelina

Thailand med en 4,5 åring och en 7 månaders bebis

Vi åker som sagt till Thailand i januari 2014 till krabi i 3 veckor med en annan familj med barn i samma ålder som våra. Då vi aldrig varit i Thailand så önskas råd och tips för att göra semestern så bra som möjligt. Alla tips och råd är välkomna. Tack på förhand.

• Svar på tråden Thailand med en 4,5 åring och en 7 månaders bebis
  • Pysan1

Ta med mycket t-shirtar etc. Värmen och solen tar hårdare än man kan ana och det är ju an vik att barnen ej bränner sig. När vi var iväg hade de flesta barnen på resan högsta solfaktorn men även kortärmat för att minska risken för att bränna sig. Det är nog det enda tipset jag har såhär på rak arm. vätskeersättnig kan vara bra att ha med när det är så små barn. Det blir ju en annorlunda miljö och ett het annat klimat än de är vana vid.

• SebastianEvelina
    Pysan1 skrev 2013-10-30 14:01:58 följande:
    Ta med mycket t-shirtar etc. Värmen och solen tar hårdare än man kan ana och det är ju an vik att barnen ej bränner sig. När vi var iväg hade de flesta barnen på resan högsta solfaktorn men även kortärmat för att minska risken för att bränna sig. Det är nog det enda tipset jag har såhär på rak arm. vätskeersättnig kan vara bra att ha med när det är så små barn. Det blir ju en annorlunda miljö och ett het annat klimat än de är vana vid.

Självklart skall barnen ha högsta solfaktorn, nått annat hade jag personligen tyckt vara oansvarigt, har du nått råd på vad man kan göra med barnen? Tror iofs att dom är nöjda att bara vara vid poolen majoriteten av tiden. :) tacksam för ditt råd.
  • Dixie

Jag hade hellre tagit med solkläder än att smörja in dem med en massa solkräm!

Bärsele kan vara bra att ha med, särskilt på flygplatsen!

Vi åt Bifiform tabletter innan och under resan till Thailand och klarade oss utan magsjuka!    

• SebastianEvelina
    Dixie skrev 2013-10-30 22:27:13 följande:
    Jag hade hellre tagit med solkläder än att smörja in dem med en massa solkräm! Bärsele kan vara bra att ha med, särskilt på flygplatsen! Vi åt Bifiform tabletter innan och under resan till Thailand och klarade oss utan magsjuka!    

Bärselen är redan klar! :) vaccinerade ni er mot hepatit innan ni åkte ner?
  • Dixie
    SebastianEvelina skrev 2013-10-30 22:38:08 följande:

Bärselen är redan klar! :) vaccinerade ni er mot hepatit innan ni åkte ner?

Ja, vi var vaccinerade innan vi reste, dock inte vår minsta som var 8 mån när vi åkte.
  • SebastianEvelina
    Dixie skrev 2013-10-30 22:40:04 följande:
    Ja, vi var vaccinerade innan vi reste, dock inte vår minsta som var 8 mån när vi åkte.

Ok. Får man fråga vart i Thailand ni var och var va ni?
  • SebastianEvelina
    SebastianEvelina skrev 2013-10-30 22:44:52 följande:

Och när va ni där menade jag. :) lite osammanhängande mening. :)
  • Dixie
    SebastianEvelina skrev 2013-10-30 22:44:52 följande:

Vi har i Bangkok och utanför Pattaya i feb 2012, så jag har inga direkta tips om Krabi! Hoppas ni får en bra resa!
  • SebastianEvelina
    Dixie skrev 2013-10-30 22:50:08 följande:
    Vi har i Bangkok och utanför Pattaya i feb 2012, så jag har inga direkta tips om Krabi! Hoppas ni får en bra resa!

Ok. Tack så mycket ändå.
Svar på tråden Thailand med en 4,5 åring och en 7 månaders bebis