• 421

Hur får jag igång min äl?

Hej på er! Jag har ätit p-piller typ hela mitt vuxna liv. Slutade med dessa efter en blödning som höll i 3veckor i slutet av maj. Efter det fick jag ingen mens och uppsökte därför gyn. Dom såg att mitt ägg inte släppt från äggstocken och att den därför blivit lite stor. Fick provera för att komma igång och mådde skit. Fick första mensen med hjälp av proveran 24sep men därefter han jag nye fått någon mer. Har ni något bra "häxknep" för att få igång äl utan gynbesök och mediciner? Tacksam för era erfarenheter!

• Svar på tråden Hur får jag igång min äl?
  • Det vackraste

Klomifen dvs pergotime. Men det behöver du få recept på från dr. Kan oxå prova rosenrot. Det stimulerar äl för många. Tycker du iaf ska gå till gyn och låta denna kolla ifall du har pco. Hade du sällan mens innan du började med p-piller? Har du pco dvs mpnga små äggblåsor på äggstockarna som inte växer ordentligt så har du rätt att få klomifen utskrivet av gyn.

• 421

Jag har många äggblåsor och hade ett stort moget ägg senast. Men då tog jag jo provera. Har ringt dom nu på morgonen. Och hoppas få hjälp. Jag hade bara mens i ca 1år innan jag börja äta p-piller men då v den regelbunden. men det är 8år sedan.... ar

Det vackraste skrev 2013-10-30 08:59:49 följande:
    Klomifen dvs pergotime. Men det behöver du få recept på från dr. Kan oxå prova rosenrot. Det stimulerar äl för många. Tycker du iaf ska gå till gyn och låta denna kolla ifall du har pco. Hade du sällan mens innan du började med p-piller? Har du pco dvs mpnga små äggblåsor på äggstockarna som inte växer ordentligt så har du rätt att få klomifen utskrivet av gyn.

• 421

Munkpeppar? Vad är de haha Rosenborg har jag hört talats om... :)

Jacqueline skrev 2013-10-30 08:58:22 följande:
    Munkpeppar??Naturläkemedel iofs men då är det iaf inget kemiskt.

Svar på tråden Hur får jag igång min äl?