• Anonym (När ?)

När kan man testa egentligtn, novis ?

Jag är snart 40 år och har längtat efter barn i evigheter, men har inte träffat rätt man så det har inte blitt nåt.
    Nu har jag en KK som jag träffar av och till och jag har sagt till honom att jag vill ha barn och att jag inte vill att vi skyddar oss, jag kommer dock ta fullt ansvar för barnet och inte kräva honom på nåt. Han är med på noterna och har sagt att han absolut inte vill ha nåt ansvar men att han ställer upp som "donator"

Nu till själva frågan.
    Eftersom jag aldrig har försökt att bli gravid tidigare så vet jag inte när man ska testa?

Jag ska enligt kalendern ha mens på onsdag.

Men det känns på nåt sätt annorlunda i kroppen. Vet inte hur jag ska förklara men en känsla jag har att nåt inte är som det brukar.

Är det för tidigt att testa redan nu?

Ska man vänta till en vecka efter datum för mens?

Jag är som sagt väldigt ny på det här med test eftersom jag aldrig gjort det.
    Om jag testar nu och det är negativt, finns det ändå chans att vara gravid eftersom mensen inte ska komma förrän onsdag?

• Svar på tråden När kan man testa egentligtn, novis ?
  • Anonym (När ?)
    frökenb skrev 2013-10-28 11:47:03 följande:
    Lycka till! Återkom gärna med resultatet! Skrattande

Absolut det ska göra!!
  • Anonym (ett el flera)

Det beror ju på hur många test du vill göra...
    Testar du innan beräknad mens kan du få neg men ändå vara gravid eftersom nivåerna av graviditetshormon inte nått tillräckliga nivåer. Om du väntar till dagen för beräknad mens, eller ännu hellre en dag efter, blir resultatet mycket säkrare.

• Anonym (När ?)
    Anonym (ett el flera) skrev 2013-10-29 10:26:45 följande:
    Det beror ju på hur många test du vill göra...
    Testar du innan beräknad mens kan du få neg men ändå vara gravid eftersom nivåerna av graviditetshormon inte nått tillräckliga nivåer. Om du väntar till dagen för beräknad mens, eller ännu hellre en dag efter, blir resultatet mycket säkrare.

Tack för svaret! Jag har köpt ett test men inte tagit det än.
    Tänkte vänta tills imorgon för det är då jag borde få mensen!
    Inga tecken på det än dock! :)  
  • Anonym (När ?)
    sarafamilj skrev 2013-10-29 10:32:20 följande:
    Håller tummarna för ett plus!

Åh Tack det var snällt!!
  • Anonym (När ?)
    Anonym (När ?) skrev 2013-10-29 10:45:48 följande:

Åh Tack det var snällt!!

Idag ska jag testa!!!!
    BIM idag men ingen mens i sikte.

• Anonym (Fyra)
    Anonym (När ?) skrev 2013-10-30 13:41:56 följande:

Idag ska jag testa!!!!
    BIM idag men ingen mens i sikte.

Spännande
  • Anonym (När ?)
    Anonym (Fyra) skrev 2013-10-30 14:40:47 följande:
    Spännande

Otroligt! Jag sitter här på jobbet och längtar hem!

• Anonym (Fyra)
    Anonym (När ?) skrev 2013-10-30 14:47:21 följande:

Otroligt! Jag sitter här på jobbet och längtar hem!

Hur är det med symtom nu då?Oförändrat?
  • Anonym (När ?)
    Anonym (Fyra) skrev 2013-10-30 14:48:43 följande:
    Hur är det med symtom nu då?Oförändrat?

Jag har känt mig lite öm i brösten, vilket jag normalt inte gör, men det kan ju vara inbillning!
    Känner mig lite extra trött men det kan ju vara hösten, så jag väger det inte så tungt.. vill ju inte hoppas för mycket. 
    i övrigt inga som helst symtom. Förutom då helt avsaknad av PMS.. vilket jag brukar lida hyfsat mycket av.. ingen mensvärk, inget illamående, ingen huvudvärk, ingen extrem hunger.. dessa fyra brukar jag märka ganska mycket av i vanliga fall.
    Så ickesymtom är väl det största symtomet just nu! :)   
  • Anonym (När ?)
    3 barns mamma skrev 2013-10-30 18:21:39 följande:
    Hur har det gått ts?

Testade negativt igår.

BIM+1 idag fortfarande ingen mens i sikte och inga tecken på att den ska komma heller så jag vet inte alls vad det innebär..  
  • frökenb
    Anonym (När ?) skrev 2013-10-31 09:20:35 följande:

Testade negativt igår.

BIM+1 idag fortfarande ingen mens i sikte och inga tecken på att den ska komma heller så jag vet inte alls vad det innebär..  
    Tyvärr har jag skjutit upp mensen med tankens kraft ibland upp till 4 dagar för att jag så sjuuuukt gärna vill plussa. Hoppas det inte är så i ditt fall och att det blir ett plus sen. Annars påt igen bara! Flört
  • Anonym (När ?)
    frökenb skrev 2013-10-31 20:47:56 följande:
    Tyvärr har jag skjutit upp mensen med tankens kraft ibland upp till 4 dagar för att jag så sjuuuukt gärna vill plussa. Hoppas det inte är så i ditt fall och att det blir ett plus sen. Annars påt igen bara! Flört

BIM+2 fortfarande ingen mens och inga tecken på det heller.
    Vet inte om jag ska testa idag igen eller bara vänta. 
  • Anonym (När ?)

Mensen kom efter fyra dagar :(

bara ta nya tag nästa månad 

• Anonym (ett el flera)
    Anonym (När ?) skrev 2013-11-04 09:10:23 följande:
    Mensen kom efter fyra dagar :(

bara ta nya tag nästa månad 
    Trist, lycka till nästa gång!

Så här står det på Clearblues hemsida: 
    Mängden graviditetshormon ökar snabbt under den tidiga graviditeten och Clearblue kan användas för att testa upp till 4 dagar före förväntad menstruation. Clearblue rekommenderar dock att du testar från och med den dagen du förväntar din menstruation.

I kliniska studier med tidiga graviditetsprover gav Clearblue följande resultat: 56 % av kvinnorna fick ett ”Gravid”-resultat fyra dagar tidigare, 88 % av kvinnorna tre dagar tidigare, 97 % av kvinnorna två dagar tidigare och 98 % av kvinnorna en dag tidigare än beräknad mens. Om du testar tidigt och får ett "Inte gravid"-resultat är det möjligt att nivån av graviditetshormon kanske fortfarande inte är tillräckligt hög för att ge utslag. Du bör testa igen när du förväntar din menstruation.

• Anonym (När ?)
    Anonym (ett el flera) skrev 2013-11-04 13:11:13 följande:
    Trist, lycka till nästa gång!

Så här står det på Clearblues hemsida: 
    Mängden graviditetshormon ökar snabbt under den tidiga graviditeten och Clearblue kan användas för att testa upp till 4 dagar före förväntad menstruation. Clearblue rekommenderar dock att du testar från och med den dagen du förväntar din menstruation.

I kliniska studier med tidiga graviditetsprover gav Clearblue följande resultat: 56 % av kvinnorna fick ett ”Gravid”-resultat fyra dagar tidigare, 88 % av kvinnorna tre dagar tidigare, 97 % av kvinnorna två dagar tidigare och 98 % av kvinnorna en dag tidigare än beräknad mens. Om du testar tidigt och får ett "Inte gravid"-resultat är det möjligt att nivån av graviditetshormon kanske fortfarande inte är tillräckligt hög för att ge utslag. Du bör testa igen när du förväntar din menstruation.

Tack så mycket!
Svar på tråden När kan man testa egentligtn, novis ?