• Anonym (mary jane)

Höstlov - röker på dagligen

Nu har ju de flesta som studerar på gymnasiet eller grunskolan höstlov. Brukade röka på typ... max en gång i månaden förut men sedan i fredags så har jag rökt på varje kväll och ikväll blir nog inget undantag. Har bara A i betyg just nu, förutom ett jävla C som jag fick på ett matteprov i början av terminen. Är det någon här som röker/har rökt på ragligen förut och kännt att de blivit sämre i skolan/ på att lära sig saker? 

Idag så jobbade samt gymmade jag och kände mig inte seg eller liknande. Kommer det att förändras om jag fortsätter röka på varje dag veckan ut?

Vill ha seriösa svar. 

• Svar på tråden Höstlov - röker på dagligen
  • frappa
    Anonym (mary jane) skrev 2013-10-27 23:17:33 följande:
    Ja, eller tyngre skit :/
    Jo, en liten klick gör detta också :/

Se nu till att det är nått du ser i fram emot, så det inte är en rutin att plocka fram papper framåt kvällen.
    För när det är rutin över det hela, det är då det börjar barka åt skogen.
  • Kalle36

Det är på väg utför med dig! Att röka på gör dig inte smartare det säger sig själv..sluta nu eller fortsätt på din rutschkana utför..

• frappa
    Kalle36 skrev 2013-10-28 00:14:02 följande:

Det är på väg utför med dig! Att röka på gör dig inte smartare det säger sig själv..sluta nu eller fortsätt på din rutschkana utför..

TS verkar ha bra koll, så någon rutschkana utför lär det inte bli.
    Om nu inte TS har någon diagnos eller misstänkt diagnos, den gruppen brukar ha det svårare att kontrollera cannabis.
    Just för att de märker cannabis är så effektivt mot deras problem, att de tror tar man mer eller tar andra droger.
    Så blir det än bättre, det är en villfarelse som denna grupp har för ofta.
  • Kalle36

Alltid lika roande att höra om drogliberalers förskönande argument om droger...nyttjar själv alkohol väldigt måttligt :)

• frappa
    Kalle36 skrev 2013-10-28 00:24:40 följande:
    Alltid lika roande att höra om drogliberalers förskönande argument om droger...nyttjar själv alkohol väldigt måttligt :)
    Du använder drogliberal som det vore en diskussionsvinnare att skriva det ordet.

Om nu vi är väl medvetna om att få hamnar i missbruk av cannabis, så varför ska vi då försöka påstå att det är så att de flesta hamnar i missbruk för?
    Man måste ju inse att när det är 1,3miljoner som röker/rökt cannabis i detta land.
    Att ett sådant påstående att man blir missbrukare för man använder cannabis.
    Som ett löjligt påstående, och noll sanning i.
    Vad är rätt att ljuga eller hålla sig till fakta?

Sen var den där försköning av cannabis du pratar finns, det vet i faan.
    Kan det vara så att bara för inte alla säger cannabis är ett dödsknark så är det försköning, kan det vara så enkelt(och fel)?
  • Anonym (trist)

Knappast troligt att du lär märka nått speciellt efter en vecka, däremot så även om det för dig är nog mys att röka dagligen så skulle jag nog trycka in en eller flera andra aktiviteter däremellan, det låter i alla fall inte så givande att röka en vecka i streck.

• Anonym (mary jane)
    Haha va? Vissa människor är så blinda. Och okej, fortsätt nyttja gift måttligt du.
  • Petrol

En vecka är ingen större tid i sammanhanget faktiskt, och du verkar bara röka kvällstid?

Lite svårt o sova någon dag och kanske lite småhängig  mest för att du sovit lite oroligt när du slutar efter kommande helg är vad jag ger som prognos. Inte mkt mer än så.

• Kalle36
    frappa skrev 2013-10-28 00:54:04 följande:
    Du använder drogliberal som det vore en diskussionsvinnare att skriva det ordet.

Om nu vi är väl medvetna om att få hamnar i missbruk av cannabis, så varför ska vi då försöka påstå att det är så att de flesta hamnar i missbruk för?
    Man måste ju inse att när det är 1,3miljoner som röker/rökt cannabis i detta land.
    Att ett sådant påstående att man blir missbrukare för man använder cannabis.
    Som ett löjligt påstående, och noll sanning i.
    Vad är rätt att ljuga eller hålla sig till fakta?

Sen var den där försköning av cannabis du pratar finns, det vet i faan.
    Kan det vara så att bara för inte alla säger cannabis är ett dödsknark så är det försköning, kan det vara så enkelt(och fel)?
    Du är rolig måste jag säga. Serverar du dina barn en rök hemma? Du verkar vara en fantastisk förebild, förespråkar Cannabisrökning...Fundera lite på hur smart du är egentligen.
  • Anonym (trist)

Nu hängde jag inte med, vilka förskönande argument är det du tänker på? Vad jag kan se så ställde ts en fråga som blev besvarat, sen kom du in med floskler och gav dig på skribentwr med personliga påhopp Inga vidare argument här inte.
  • frappa
    Kalle36 skrev 2013-10-30 23:20:13 följande:
    Du är rolig måste jag säga. Serverar du dina barn en rök hemma? Du verkar vara en fantastisk förebild, förespråkar Cannabisrökning...Fundera lite på hur smart du är egentligen.
    Varför ska jag ge mina barn cannabis för?
    Ger du dina barn alkohol?

Igen har jag aldrig förespråkat någonting.
    Det jag har sagt att cannabis inte ska vara måltiden utan efterrätten om man nu har gjort valet att röka cannabis.

Att vara så naiv att inte mina barn kommer komma i kontakt med cannabis väldigt ofta under deras uppväxt.
    Och när dom vistas utanför hemmet, i hemmet har dom inte kommit i kontakt med cannabis och kommer inte göra det heller.
    Risken för de komemr testa cannabis är hög, med tanke på hur det idag ser ut med cannabis och ungdomar.
    Cannabis är lika vanligt som alkohol i vissa delar av landet.
    Då är det bättre att vara informativ, saklig och med fakta prata med sina barn.
    Och förmedla farorna med cannabis och så vidare.

jag vet det är väldigt svårt för vissa att vara saklig och hålla sig till fakta.
    För cannabis är nått man ska ljuga, sprida myter och stigmatisera skiten ur.
    Gör man inte detta så kommer nissar som dig och säger man propagerar cannabis eller förskönar cannabis.

Att tala sanning är smart, men sanning är nått man sällan vill hänge sig till när man pratar om cannabis.
  • frappa
    kajsalotta skrev 2013-10-30 23:42:56 följande:
    Ja sluta upp med det där. Vissa synapser blir knas om du fortsätter!
    LoL, synapser Skrattande
    Ddet var någon slags ironi/sarkasm detta va?
  • frappa
    Anonym (trist) skrev 2013-10-31 06:28:54 följande:

Nu hängde jag inte med, vilka förskönande argument är det du tänker på? Vad jag kan se så ställde ts en fråga som blev besvarat, sen kom du in med floskler och gav dig på skribentwr med personliga påhopp Inga vidare argument här inte.
    Retoriken har sinat, då han upprepar sitt inlägg tidigare som han fått svar på.
    Det är så enkelt att han inte kan se skogen för alla träden som är i vägen.
  • stoner
    frappa skrev 2013-10-31 11:21:11 följande:
    Varför ska jag ge mina barn cannabis för?
    Ger du dina barn alkohol?

Igen har jag aldrig förespråkat någonting.
    Det jag har sagt att cannabis inte ska vara måltiden utan efterrätten om man nu har gjort valet att röka cannabis.

Att vara så naiv att inte mina barn kommer komma i kontakt med cannabis väldigt ofta under deras uppväxt.
    Och när dom vistas utanför hemmet, i hemmet har dom inte kommit i kontakt med cannabis och kommer inte göra det heller.
    Risken för de komemr testa cannabis är hög, med tanke på hur det idag ser ut med cannabis och ungdomar.
    Cannabis är lika vanligt som alkohol i vissa delar av landet.
    Då är det bättre att vara informativ, saklig och med fakta prata med sina barn.
    Och förmedla farorna med cannabis och så vidare.

jag vet det är väldigt svårt för vissa att vara saklig och hålla sig till fakta.
    För cannabis är nått man ska ljuga, sprida myter och stigmatisera skiten ur.
    Gör man inte detta så kommer nissar som dig och säger man propagerar cannabis eller förskönar cannabis.

Att tala sanning är smart, men sanning är nått man sällan vill hänge sig till när man pratar om cannabis.
    Så skönt med vettiga människor. Klart att det vore bäst att kunna skydda sina barn mot allt.  Tobak, alkohol, cannabis och andra tyngre droger.
    Det bästa vore naturligtvis att det inte fanns några droger alls för då skulle ingen åka dit på det.

Men nu är det inte så, och vi kan stå ock skrika "knark är bajs" tills vi blir blå i ansiktet. Ungarna kommer prova ändå om dom vill. Och snabbt genomskåda flera av myterna kring cannabis som svenskarna hållit fast vi så länge.

Om de får exponeras för fakta istället för propaganda, så kommer dom att få större förtroende för de varningar som vuxenvärlden kan och skall erbjuda kring droganvändning. 
  • frappa
    stoner skrev 2013-11-01 20:21:20 följande:
    Så skönt med vettiga människor. Klart att det vore bäst att kunna skydda sina barn mot allt.  Tobak, alkohol, cannabis och andra tyngre droger.
    Det bästa vore naturligtvis att det inte fanns några droger alls för då skulle ingen åka dit på det.

Men nu är det inte så, och vi kan stå ock skrika "knark är bajs" tills vi blir blå i ansiktet. Ungarna kommer prova ändå om dom vill. Och snabbt genomskåda flera av myterna kring cannabis som svenskarna hållit fast vi så länge.

Om de får exponeras för fakta istället för propaganda, så kommer dom att få större förtroende för de varningar som vuxenvärlden kan och skall erbjuda kring droganvändning. 
    När det kommer till att prata om cannabis, så är vi vettiga människor som är sakliga, logiska, håller sig till fakta och forskning.
    Som bara avpolletteras som drogliberal eller försköna cannabis.
    Det är för de inte pallar med att man adresserar cannabis som den substans det är.
    Utan hänger sig till myter, lögner och skapa stigmatisering.

Varför fakta är så okey att skita i på cannabis, är en mycket bra fråga.
Svar på tråden Höstlov - röker på dagligen