• Midsummer

Få igång amning om man slutat?!

Hejsan!

Hur länge kan man hålla upp med amning för att kunna börja amma igen?
    Jag ammade min dotter i ca 3 veckor men sen gjorde det så ont att jag inte stod ut längre =( så då slutade jag. Nu är hon snart 8 veckor och mina bröst är helt läkta. Kan jag få igång amningen till helamning igen? 

• Svar på tråden Få igång amning om man slutat?!
  • Kaa76

Ja, det kan du! Skall inte vara några problem alls. Börja med att låta henne suga en stund, så länge hon själv vill, innan varje mat tillfälle, ev kan du pumpa där i mellan för att få igång det igen. det finns också preparat man kan få utsrkivet, men det brukar inte behövas. Var noga med att hon får rätt grepp och är det svårt kan en amnings napp vara bra så att du slipper få så ont igen. 

• malzac

Visst går det att få igång amningen igen. Jag skulle råda dig att ringa en hjälpmamma från Amningshjälpen för att utveckla en plan.

• Midsummer

Vi har fått igång det helt ok nu :) men hon blir inte helt mätt på bara bröstet ännu! :/

• Kaa76

Vad bra att du fick igång det! Hur har det gått? Behöver hon fortfarande ersättning med?

• Semlan83

Åh fler erfarenheter önskas! Jag tänkte precis starta en tråd om samma sak.

• Midsummer
    Kaa76 skrev 2013-11-20 18:52:25 följande:
    Vad bra att du fick igång det! Hur har det gått? Behöver hon fortfarande ersättning med?
    Ammade bara hela tiden gav ersättning ett par gånger om dagen , men nu är det kört igen får ut en droppe ur ena bröstet och inget ur det andra =/ 
Svar på tråden Få igång amning om man slutat?!