• Xaxxa

Pergotime och temp

Går tempen upp av Pergotime? Jag tempar på morgonen och nu fått veta av analys sv mina tempar att ja har högre. Är Pergotime anledningen?

• Svar på tråden Pergotime och temp
  • choklaa

Vet ej men ta ägglossningstwst. Samt flytningarna blir mer i samband med ägglosning av pergo samt man känner den tydligare. De är min erfarenhet i alla fall. Temp. är inte så tillförlitlig speciellt när man är olika varm beroende när man tar de och hur

• Xaxxa
    choklaa skrev 2013-10-27 01:32:22 följande:
    Vet ej men ta ägglossningstwst. Samt flytningarna blir mer i samband med ägglosning av pergo samt man känner den tydligare. De är min erfarenhet i alla fall. Temp. är inte så tillförlitlig speciellt när man är olika varm beroende när man tar de och hur

Jag får uppfattningen att du inte har riktig koll på det hör med Fertility friend och hur temp metioden fungerar. Jag tar givetvis Ä-test och ska kolla ägg på måndag på kliniken men det jag undrade var om tempen generellt blir högre då msn äter och har ätit Pergotime eftersom analysis på FF säger att jag har höra tempar medansvar jag tycker att jag har samma temp. Som jag alltid har annars. Jag Hr inte märkt några flytningar, många blir ju torrare när de äter Pergo och känner av ÄL tydligare har jag inte läst. Du blandar inte hop allt med munkpeppar nu?
  • Xaxxa
    choklaa skrev 2013-10-27 01:32:22 följande:

När msn tempar så gör man det alltid samma tid på morgonen se www.fertilityfriend.com
  • choklaa

Ångrar djupt att jag ens svarade. Vet mycket väl vad jag pratar om då jag dels fått vår son tack vare pergotime och dels att jag är läst till barnmorska och varit på min praktik på en klinik som jobbar väldigt mycket med att hjälpa par som vill ha barn och där pergo är en första hans metod.

• Xaxxa
    choklaa skrev 2013-10-27 02:08:47 följande:
    Ångrar djupt att jag ens svarade. Vet mycket väl vad jag pratar om då jag dels fått vår son tack vare pergotime och dels att jag är läst till barnmorska och varit på min praktik på en klinik som jobbar väldigt mycket med att hjälpa par som vill ha barn och där pergo är en första hans metod.

???. Hmmmm
  • Bengalen

Xaxxa: Jag har märkt detsamma. Nu tar jag i och för sig inte Pergo utan Tamoxifen men det är likvärdigt och mina temperaturer går också upp ganska markant i follikelfasen jämfört med mina ostimulerade cykler så jag hoppas och tror att vi kan skylla på det. 

• Xaxxa
    Bengalen skrev 2013-10-27 09:58:19 följande:
    Xaxxa: Jag har märkt detsamma. Nu tar jag i och för sig inte Pergo utan Tamoxifen men det är likvärdigt och mina temperaturer går också upp ganska markant i follikelfasen jämfört med mina ostimulerade cykler så jag hoppas och tror att vi kan skylla på det. 

Fast jag tycker inte 36.5-36.7 är högt utan det är ju den temp jag har alltid under follikelfasen så jag förstår inte vad FF menar med att jag har höga tempar.
  • Bengalen

Menar du att FF säger att du har för höga temperaturer nu plötsligt? Det har jag aldrig varit med om. Var står det någonstans?
    I och för sig har du lite för höga temperaturer. Man ska helst ligga mellan 36,3-36,5 i follikelfasen för att det ska vara helt optimalt.

• Xaxxa
    Bengalen skrev 2013-10-27 14:27:54 följande:
    Menar du att FF säger att du har för höga temperaturer nu plötsligt? Det har jag aldrig varit med om. Var står det någonstans? I och för sig har du lite för höga temperaturer. Man ska helst ligga mellan 36,3-36,5 i follikelfasen för att det ska vara helt optimalt.

Var står det att tempen ska vara mellan 36.3-36.5 under follikelfasen? Jag läser att mina är för höga under summary jag är VIP medlem.
  • Xaxxa

Vad kan höga tempar bero på då? Har haft det länge och lyckades bli gravid trots det men fick missfall.

• Xaxxa

Jag har sen jag fick mens senast haftvsom lägst 36.5 en gång 36.6 sex gånger 36.7 tre gånger Och 36.9 dn gång men den valde jag discsrd på Är det alltså dåligt? Jägare hade så i en cykel blev gravid. Vad är det för fel då om man har för hög temp eller för låg och kan tiden ha en avgörande roll i dns temp eller att msn sover för lite? Hur många timmar ska man sova innan temp? En del säger 3 timmar, andra 3-4 timmar, andra 5 råtimmar, men vjag vill ha ett svar. Jag tempot kl 8 på morgonen, det kanske är för sent. Idag trampade jag 7.30 36.6 och imorgon blir det kl 07 då jag ska på läkarbesök vid 8 snåret.

• Bengalen

Det är inget jag har läst på FF utan enligt TCM är höga temperaturer i follikelfasen ett tecken på bland annat sämre äggkvalité.

• Xaxxa
    Bengalen skrev 2013-10-27 21:08:08 följande:
    Det är inget jag har läst på FF utan enligt TCM är höga temperaturer i follikelfasen ett tecken på bland annat sämre äggkvalité.

TMC är vad? Skumt då mitt AMH är 5.5 och AMH är äggreserven och ha det i min ålder är grymt toppen.
  • Xaxxa
    Xaxxa skrev 2013-10-27 22:59:30 följande:
    TMC är vad? Skumt då mitt AMH är 5.5 och AMH är äggreserven och ha det i min ålder är grymt toppen.

Tycker jag har letat överallt nu om tempar men inte hittat nåt om att tempen ska vara 36.3-36.5 under follikekfasen vara optimal. Och kollat på många kurvor med mycket högre tempar som lyckas bli gravid inte bara en gång utan flera gånger med syskon så jag börjar undra om inte detta med 36.3-36.5 är felaktigt.
  • Xaxxa

Någon som har riktig koll på Pergotime om det ger ökad kroppstemp?

Svar på tråden Pergotime och temp