Pergotime och temp
Går tempen upp av Pergotime? Jag tempar på morgonen och nu fått veta av analys sv mina tempar att ja har högre. Är Pergotime anledningen?
Går tempen upp av Pergotime? Jag tempar på morgonen och nu fått veta av analys sv mina tempar att ja har högre. Är Pergotime anledningen?
Vet ej men ta ägglossningstwst. Samt flytningarna blir mer i samband med ägglosning av pergo samt man känner den tydligare. De är min erfarenhet i alla fall. Temp. är inte så tillförlitlig speciellt när man är olika varm beroende när man tar de och hur
Ångrar djupt att jag ens svarade. Vet mycket väl vad jag pratar om då jag dels fått vår son tack vare pergotime och dels att jag är läst till barnmorska och varit på min praktik på en klinik som jobbar väldigt mycket med att hjälpa par som vill ha barn och där pergo är en första hans metod.
Xaxxa: Jag har märkt detsamma. Nu tar jag i och för sig inte Pergo utan Tamoxifen men det är likvärdigt och mina temperaturer går också upp ganska markant i follikelfasen jämfört med mina ostimulerade cykler så jag hoppas och tror att vi kan skylla på det.
Menar du att FF säger att du har för höga temperaturer nu plötsligt? Det har jag aldrig varit med om. Var står det någonstans?
I och för sig har du lite för höga temperaturer. Man ska helst ligga mellan 36,3-36,5 i follikelfasen för att det ska vara helt optimalt.
Vad kan höga tempar bero på då? Har haft det länge och lyckades bli gravid trots det men fick missfall.
Jag har sen jag fick mens senast haftvsom lägst 36.5 en gång 36.6 sex gånger 36.7 tre gånger Och 36.9 dn gång men den valde jag discsrd på Är det alltså dåligt? Jägare hade så i en cykel blev gravid. Vad är det för fel då om man har för hög temp eller för låg och kan tiden ha en avgörande roll i dns temp eller att msn sover för lite? Hur många timmar ska man sova innan temp? En del säger 3 timmar, andra 3-4 timmar, andra 5 råtimmar, men vjag vill ha ett svar. Jag tempot kl 8 på morgonen, det kanske är för sent. Idag trampade jag 7.30 36.6 och imorgon blir det kl 07 då jag ska på läkarbesök vid 8 snåret.
Det är inget jag har läst på FF utan enligt TCM är höga temperaturer i follikelfasen ett tecken på bland annat sämre äggkvalité.
Någon som har riktig koll på Pergotime om det ger ökad kroppstemp?