• knasblond

Gravida med Bf runt april nära Alingsås?!

Finns de några i närheten av Alingsås som väntar barn i April 2013 eller där omkring? :)

• Svar på tråden Gravida med Bf runt april nära Alingsås?!
  • Fridz
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-24 14:35:22 följande:
    Exakt samma finns på Ullared med bas för 1250:- alltså brios primo ;) Dock bara rödsvarta!
    Välkommen! :)

Hoppas ni kommer att trivas här i lilla Alingsås! Om du har Facebook finns det en mammagrupp där med alla som ska ha barn i år :) Har varit några fikaträffar och är en planerad nu på onsdag!

Hehe, den missade jag nog när jag var i Ullared, men ville inte ha röd ändå ;) Men bra tips! Alla bäckar små... ;)
  • EmilyMAndersson
    Fridz skrev 2014-02-24 17:18:24 följande:
    Välkommen! :)
    Hoppas ni kommer att trivas här i lilla Alingsås! Om du har Facebook finns det en mammagrupp där med alla som ska ha barn i år :) Har varit några fikaträffar och är en planerad nu på onsdag!

Hehe, den missade jag nog när jag var i Ullared, men ville inte ha röd ändå ;) Men bra tips! Alla bäckar små... ;)
    Den enda jag hitta är mamma och pappagrupp alingsås, kan du skriva exakt vad den heter? :) På onsdag kanske jag t.o.m. kan komma :D
  • Fridz
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-25 00:17:02 följande:
    Den enda jag hitta är mamma och pappagrupp alingsås, kan du skriva exakt vad den heter? :) På onsdag kanske jag t.o.m. kan komma :D
    Den heter Bebis våren/sommaren 2014 Alingsås.

Hade tagit fel på dag tydligen, fikaträffen var visst idag, så jag missade den :/
  • EmilyMAndersson
    Fridz skrev 2014-02-25 11:10:21 följande:
    Den heter Bebis våren/sommaren 2014 Alingsås.
    Hade tagit fel på dag tydligen, fikaträffen var visst idag, så jag missade den :/
    Okej, ja och jag har varit hos bm hela förmiddagen så det hade inte gått idag ändå :) nu har jag skickat en förfrågan iaf :)
  • Fridz
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-25 12:05:43 följande:
    Okej, ja och jag har varit hos bm hela förmiddagen så det hade inte gått idag ändå :) nu har jag skickat en förfrågan iaf :)
    Hehe, då får vi försöka vara med på nästa :) Om du inte har fått bebis då :) Du ska väl ha snart??
  • EmilyMAndersson
    Fridz skrev 2014-02-25 13:04:59 följande:
    Hehe, då får vi försöka vara med på nästa :) Om du inte har fått bebis då :) Du ska väl ha snart??
    Ja jag har bf 7/3, men värkarna startade imorse vid 6 och jag fick ingen ny tid hos bm för hon var helt säker på att han var på väg :) Nu sitter jag här med en brännande rygg och värkar och väntar på att vattnet ska gå eller att värkarna kommer tätare och gör ondare, men det blir ju värre för varje timme om man säger så, MEN det kan trappa ner också :/
  • kanelbullar7
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-25 13:14:57 följande:
    Ja jag har bf 7/3, men värkarna startade imorse vid 6 och jag fick ingen ny tid hos bm för hon var helt säker på att han var på väg :) Nu sitter jag här med en brännande rygg och värkar och väntar på att vattnet ska gå eller att värkarna kommer tätare och gör ondare, men det blir ju värre för varje timme om man säger så, MEN det kan trappa ner också :/
    Hoppas du får träffa bebisen snart ????????????
  • EmilyMAndersson
    kanelbullar7 skrev 2014-02-25 16:35:58 följande:
    Hoppas du får träffa bebisen snart ????????????

Ja det hoppas jag också :) det hade varit en helt perfekt dag att föda barn på. Soligt, löning m.m. ;)
  • Fridz
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-25 13:14:57 följande:
    Åh vad spännande! Stort lycka till o hoppas att er bebis tittar ut!
  • EmilyMAndersson
    Fridz skrev 2014-02-26 00:29:30 följande:
    Åh vad spännande! Stort lycka till o hoppas att er bebis tittar ut!
    Jag kan ju berätta att igår var Göteborg/Mölndal i samma situation som Stockholm, det finns inga platser...

Mardrömsscenariot när man har 2-3 minuter mellan kraftiga värkar, livmodertappen är utplånad, men bara har öppnat sig 1,5 cm. Blir hemskickad hela vägen till Alingsås med två morfintabletter för att det tar för lång tid för mig innan jag skulle komma in i den aktiva fasen... Japp så nu sitter jag här efter en helvetesnatt och känner som om att jag är tillbaka på ruta ett och ska gå igenom alla dom där värkarna igen..

Något som vi vet ganska säkert är att han kommer före bf iaf :) Försöker se ljuset i tunneln ;)
  • kanelbullar7
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-26 08:57:56 följande:
    Jag kan ju berätta att igår var Göteborg/Mölndal i samma situation som Stockholm, det finns inga platser...

Mardrömsscenariot när man har 2-3 minuter mellan kraftiga värkar, livmodertappen är utplånad, men bara har öppnat sig 1,5 cm. Blir hemskickad hela vägen till Alingsås med två morfintabletter för att det tar för lång tid för mig innan jag skulle komma in i den aktiva fasen... Japp så nu sitter jag här efter en helvetesnatt och känner som om att jag är tillbaka på ruta ett och ska gå igenom alla dom där värkarna igen..

Något som vi vet ganska säkert är att han kommer före bf iaf :) Försöker se ljuset i tunneln ;)
    Men fy din stackare!!!! Så får det verkligen inte vara! Hoppas du får den hjälp du behöver snart
  • SR87
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-26 08:57:56 följande:
    Jag kan ju berätta att igår var Göteborg/Mölndal i samma situation som Stockholm, det finns inga platser... Mardrömsscenariot när man har 2-3 minuter mellan kraftiga värkar, livmodertappen är utplånad, men bara har öppnat sig 1,5 cm. Blir hemskickad hela vägen till Alingsås med två morfintabletter för att det tar för lång tid för mig innan jag skulle komma in i den aktiva fasen... Japp så nu sitter jag här efter en helvetesnatt och känner som om att jag är tillbaka på ruta ett och ska gå igenom alla dom där värkarna igen.. Något som vi vet ganska säkert är att han kommer före bf iaf :) Försöker se ljuset i tunneln ;)

Men vad jobbigt!! Har inte läst igenom hela tråden så jag vet inte om du skrivit något om det innan, men ring till Borås annars!
  • EmilyMAndersson

William föddes åtta dagar för tidigt den 27 februari 03:44, 47 cm lång (kort) och vägde 2740g, helt perfekt liten gosse! ???? vi fick vår önskeförlossning i Mölndal (igår var nämligen östra fullt IGEN!) hade en suverän bm-student och en jättebra bm. Klarade mig på lustgas eller ja, jag hade inget val för när jag väl ville ha ryggmärgsbedövning så var det försent ????

• kanelbullar7
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-27 07:55:03 följande:

William föddes åtta dagar för tidigt den 27 februari 03:44, 47 cm lång (kort) och vägde 2740g, helt perfekt liten gosse! ???? vi fick vår önskeförlossning i Mölndal (igår var nämligen östra fullt IGEN!) hade en suverän bm-student och en jättebra bm. Klarade mig på lustgas eller ja, jag hade inget val för när jag väl ville ha ryggmärgsbedövning så var det försent ????

Åv va underbart jättestort GRATTIS!!!!!
  • Fridz
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-27 07:55:03 följande:

Grattis!! Vad underbart!! Hoppas ni mår bra allihop!!
Svar på tråden Gravida med Bf runt april nära Alingsås?!