• Joha

Teutonia team cosmo - allmänna åsikter om syskonvagn?

Hej!
    Är snart i behov av en syskonvagn och har fastnat för denna. Åsikter tas tacksamt emot! På andra plats ligger Emmaljunga double viking. Åsikter om denna också välkomna.

Kommer att ha ca 20 månader mellan barnen. Vi har 2 hundar och bor i lantmiljö där grusväg och traktorstigar ska klaras av. Vill kunna vända barnen mot mig, spelar ingen roll om det är båda samtidigt eller individuellt. Jag ska vara hemma med barnen åtminstone tills den minsta är 2,5 år så vagnen kommer att användas länge.

Skulle verkligen behöva åsiktshjälp!

• Svar på tråden Teutonia team cosmo - allmänna åsikter om syskonvagn?
  • Ellis25

Jag har nyligen köpt en Team Cosmo och jag är extremt nöjd. Varför jag valde just den här är mest för att den tidigare syskonvagnen var för smal i sitsen och storasyster besvärades så mycket av det. Team Cosmo utnyttjar sin fulla bredd eftersom hjulen sitter under vagnen och inte bredvid. Min emmaljunga (en okänd gammal modell jag hade innan) var också 80 cm bred, 15 cm var bara däck. Varje sits var 25 cm vilket inte alls fungerade med vinterkläder, åkpåsar och mjukliftar. Jag krockade in i allt och hade väldigt svårt att ta mig fram med den. Vill gärna ha barnen mot mig eftersom jag pratar mycket med den stora som undrar över allt i den stora världen, men senare kanske det är roligare för töserna att se framåt. (Jag har 20 månader mellan mina också) Jag har mjuklift till den lilla som går att göra om till åkpåse när hon blir större. Varukorgen under vagnen är extremt rymlig och är av tyg och är inte en trådback vilket är mycket bättre när man bor i detta snöiga vinterland. :)

• Joha

Tack så mycket! Du har inte märkt nå negativt om den än? Är inställd på begagnad och då känns denna som en mycket prisvärd vagn. Finns ju andra roliga grejor att lägga pengarna på oxå..

Svar på tråden Teutonia team cosmo - allmänna åsikter om syskonvagn?