• Terese09

Varm efter pergotime el ev gravid?

Måste bara fråga.. jag har konstaterad PCO och har tagit min nu andra pergotime kur. Första fick jag ingen äl alls, men denna fick jag äl redan innan kuren var slut. Någon som varit med om detta? Men vi myste under tre dagar som älstickan (cb) visade glad gubbe. Nu är det äl +5 och har senaste dagarna haft grymma värmevallningar känns som tokhög feber, när det kommer så jag nästan måste gå ut och ta luft sen bara försvinner det. Idag på jobbet, jag fryser alltid på jobbet så var jag tvungen att fråga en kollega om de tyckte det var varmt. Men hon tom frös! Medan jag då höll på att koka upp, sen försvann det. Sen har jag rikliga vattniga flytningar. Kan det ha tagit sig eller kan det bara vara biverkningar ifrån pergotime? Tog ju sista tabletten för 5dr sedan. Vill så gärna det ska vara ett plus!

• Svar på tråden Varm efter pergotime el ev gravid?
  • Anonym (Em)

Ja det är en biverkning av pergotime, läs bipacksedeln. Många får biverkningarna efter ägglossningen och kuren är slut, det fick jag.

Sen har ju ägget knappt fäst 5 dagar efter äl så det är inte troligt du känner graviditetssymtom redan.

Lycka till.

Svar på tråden Varm efter pergotime el ev gravid?